beantwoord

Geld terug - kilometervergoeding

Hoi,

Ik heb zondag mijn broer moeten ophalen uit zwolle omdat de treinen daar niet meer reden
En hij had gezegd dat ik mn kilometers dat ik heb gereden om hem op te halen vergoed krijg maar ik kan het niet vinden op de website .
de kilometers dat ik heb gereden is : 177.2 km
icon

Beste antwoord door Thom 4 december 2018, 08:17

NS is niet verantwoordelijk voor vervolgschade. U kunt het op de website niet vinden, domweg omdat er geen regeling voor bestaat.

Uw broer kan natuurlijk zeggen wat hij wil, hoopt of denkt, maar het is helaas niet zo dat u enig recht heeft op schadevergoeding.
Het is heel vriendelijk van u geweest, maar u of uw broer kunnen de kosten van het ophalen met een auto niet verhalen. Er is normaal ook niks mis met elkaar helpen als een ander in de problemen zit.
U kunt nog contact opnemen met Klantenservice, maar ik vrees met grote vreze.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
NS is niet verantwoordelijk voor vervolgschade. U kunt het op de website niet vinden, domweg omdat er geen regeling voor bestaat.

Uw broer kan natuurlijk zeggen wat hij wil, hoopt of denkt, maar het is helaas niet zo dat u enig recht heeft op schadevergoeding.
Het is heel vriendelijk van u geweest, maar u of uw broer kunnen de kosten van het ophalen met een auto niet verhalen. Er is normaal ook niks mis met elkaar helpen als een ander in de problemen zit.
U kunt nog contact opnemen met Klantenservice, maar ik vrees met grote vreze.
Reputatie 2
Artikel 8.2 uit de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS):

8.2. Waarvoor is NS aansprakelijk bij uitval van treinen, gemiste aansluitingen en vertraging?
Waarvoor is NS aansprakelijk bij uitval van treinen, gemiste aansluitingen en vertraging? De aansprakelijkheid van NS voor schade als gevolg van uitval, gemiste aansluitingen en vertraging, evenals uw rechten in een dergelijke situatie, zijn geregeld in artikel 6 van deze Voorwaarden. Buiten hetgeen geregeld is in artikel 6 of hetgeen uit dwingende wet- en regelgeving voortvloeit is NS niet aansprakelijk voor enige schade die u lijdt tijdens of in verband met uw reis met NS als gevolg van uitval, gemiste aansluitingen en vertraging. NS zal zich niet beroepen op enige beperking van haar aansprakelijkheid, voor zover de schade is ontstaan uit haar eigen handeling of nalaten, geschied hetzij met het opzet die schade te veroorzaken, hetzij roekeloos en met de wetenschap dat die schade er waarschijnlijk uit zou voortvloeien.

Een vergoeding voor de gereden kilometers zit er dus niet in, zoals @Thom al aangaf. Als door een vertraging of uitgevallen trein uw broer zijn laatste reismogelijkheid miste, dan regelt de NS vervangend vervoer, zo staat er in artikel 6.3 van de reisvoorwaarden.
Reputatie 7
Badge +2
Ik vrees dat je broer je gewoon voor het lapje heeft gehouden in de hoop dat jij hem dan kwam ophalen. Ik zou de kilometers bij hem declareren.

Reageer