beantwoord

Geld terug na concert Bruce Springsteen

• 18 juni 2016
  • 6 reacties
  • 219 Bekeken

Bij het concert van Bruce werd aangeraden met de trein te komen. Dat hebben veel mensen gedaan. Ik behoorde tot de mensen die na meer dan een uur wachten in de rij voor het station Den Haag centraal, wachtend op een plaats in een rijdende trein, geen aansluiting had op mijn trein naar Naarden Bussum. Ik heb een taxi vanaf Utrecht van 70 euro moeten nemen om thuis te komen. Bij wie kan ik het taxi geld terugvragen. Als er niet was gezegd dat we met de trein moesten komen zou ik de auto hebben genomen, maar men gaf de indruk dat de NS volledig voorbereid was op de meer dan 60.000 bezoekers van het concert.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 18 juni 2016, 16:58

Welkom op het NS Serviceforum Bussumse Bril. Het was na het concert van Bruce Springsteen inderdaad erg druk op de diverse Haagse stations.We brengen je altijd naar huis, dus je had beter op dat moment even kunnen schakelen met NS Personeel ter plekke of Klantenservice. We zijn via Social Media en telefoon 24/7 bereikbaar. We hadden dan op je laatste overstapstation een taxi kunnen regelen. Wanneer je het zelf regelt zijn de kosten ook voor eigen rekening. Ik zal moeten overleggen wat er in jouw geval mogelijk is. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen. Vermeld NAW-gegevens en in het geval van reizen met de ov-chipkaart het 16-cijferige nummer.

Ik heb TS inmiddels geholpen via een privébericht. Zij heeft een vergoeding gekregen.
Bekijk origineel

6 reacties

U had door NS een taxi kunnen laten regelen en betalen. Als u op eigen gelegenheid een taxi belt, is dat voor eigen rekening. U kunt nu wel de kosten van uw vervoerbewijs (voor alleen de terugweg) terugvragen, omdat u bij een te verwachten vertraging van minimaal 60 minuten tot uw eindbestemming uw reis met NS hebt afgebroken.
U had door NS een taxi kunnen laten regelen en betalen. Als u op eigen gelegenheid een taxi belt, is dat voor eigen rekening. U kunt nu wel de kosten van uw vervoerbewijs (voor alleen de terugweg) terugvragen, omdat u bij een te verwachten vertraging van minimaal 60 minuten tot uw eindbestemming uw reis met NS hebt afgebroken.

Ik ben bang, dat die wachtrij van Bruce Springsteen reizigers pas bij aankomst ín het station konden inchecken en vervolgens direct verder konden reizen, en niet al in de wachtrij (buiten)
zelf. Dus is er voor het traject Den Haag - Utrecht geen Geld terug regeling van toepassing
(want vertraging traject Den Haag - Utrecht) < 1 uur).
Welkom op het NS Serviceforum Bussumse Bril. Het was na het concert van Bruce Springsteen inderdaad erg druk op de diverse Haagse stations.We brengen je altijd naar huis, dus je had beter op dat moment even kunnen schakelen met NS Personeel ter plekke of Klantenservice. We zijn via Social Media en telefoon 24/7 bereikbaar. We hadden dan op je laatste overstapstation een taxi kunnen regelen. Wanneer je het zelf regelt zijn de kosten ook voor eigen rekening. Ik zal moeten overleggen wat er in jouw geval mogelijk is. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen. Vermeld NAW-gegevens en in het geval van reizen met de ov-chipkaart het 16-cijferige nummer.

Ik heb TS inmiddels geholpen via een privébericht. Zij heeft een vergoeding gekregen.

Ik ben bang, dat die wachtrij van Bruce Springsteen reizigers pas bij aankomst ín het station konden inchecken en vervolgens direct verder konden reizen, en niet al in de wachtrij (buiten)
zelf. Dus is er voor het traject Den Haag - Utrecht geen Geld terug regeling van toepassing
(want vertraging traject Den Haag - Utrecht) < 1 uur).

Het concert was om 23.00 afgelopen. Het is nog geen 10 minuten van het station. Maar door de grote toestroom van mensen en het beperkte aantal treinen was ik pas na 12.00 in het station. De trein naar Naarden Bussum was stuk en de enige optie was een trein naar Utrecht. Wij kwamen om 1.30 aan in Utrecht. Er was een kantoortje met enorm veel mensen die aan het wachten waren op een antwoordt van hoe nu verder te reizen.
Ik heb gelijk een taxi gezocht want de deur van mijn winkel gaat in de ochtend vroeg weer open en dan moet ik er wel fit staan.

TS klaagt op 13 juli, dat ze nog steeds geen vergoeding heeft gekregen
Dit is in het andere topic inmiddels opgepakt, Michiel.

Reageer