beantwoord

Geld terug na dagstoring Utrecht - Schiphol

• 28 maart 2016
  • 4 reacties
  • 173 Bekeken

Beste NS,

Op dinsdag 22 maart 2016 had ik om 10.00 een vlucht van Amsterdam richting Managua (Nicaragua) te halen. Omdat Utrecht Centraal dichterbij dan mijn woonplaatsen Tilburg en Nijmegen is bij Schiphol, besloot ik om vanaf een vriend te vertrekken woonachtig in Utrecht naar Utrecht Centraal om daar vervolgens de trein te nemen naar Schiphol. Om goed voorbereid te zijn heb ik de avond ervoor en de ochtend zelf (om 06.00, 06.15 en 06.30) nog op de NS App gekeken of er vertragingen waren. Verder dan een busvertraging kwam het niet. Daarom besloot ik om op tijd een bus eerder te nemen naar Utrecht Centraal. Daar ziet u dat ik mij om 07.09 heb ingecheckt. Helaas kwam ik er (samen met een heleboel andere mensen er achter) dat de hele ochtend, dan wel niet middag, er geen treinen gingen naar Schiphol. Nu wist ik zoals vele anderen niet precies wat te doen, aangezien ik mij op tijd moest inchecken op Schiphol. Dus ik ben naar de Informatie Desk gegaan om te vragen hoe ik dit moest oplossen. Hier werd alleen de oplossing gegeven dat het mogelijk was om via Leiden bij Schiphol aan te komen, maar met dit traject zou ik te laat op Schiphol aankomen. Dit heb ik uitgelegd aan de mevrouw achter de Informatie Desk en ze vertelde me vervolgens dat dan de enige optie was om de taxi te nemen. Na dit te hebben gehoord, ben ik mij meteen gaan uitchecken (om 07.20), geld gaan pinnen en heb ik een taxi genomen met andere mensen die in een haast waren om op Schiphol te komen. Gelukkig heb ik net op tijd mijn gate kunnen halen, waardoor ik nu in het zonnetje in Centraal Amerika zit.

Helaas is backpacken geen goedkope hobby en heb ik niet van te voren kunnen inspelen op de vertraging die op Utrecht Centraal (wegens een politie onderzoek?) aan de gang was. Daarom zou ik graag een claim willen indienen van de 42,50 euro die ik heb moeten betalen aan de taxichauffeur om op tijd te komen voor mijn vlucht. Ik heb expres een bon gevraagd aan de chauffeur om dit te kunnen bewijzen, dus die heb ik op zak. Ik heb al via Mijn.ns een claim ingediend, maar nadat ik dat had gedaan, zag ik pas dat ik geen uitleg kon geven. Vandaar dit bericht. Mijn claimnummer is: 41128935.

Alvast bedankt voor jullie hulp en ik hoor graag van jullie,
Marijn Stenvert
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 29 maart 2016, 10:02

Welkom op het NS Serviceforum marijns. Fijn dat je in Zuid-Amerika zit en het vliegtuig toch hebt gehaald. Vorige week dinsdag was een zwarte dag in Brussel en heel West-Europa. Er ontstond ook in Nederland een situatie waarbij iedereen in hoogste staat van paraatheid was. In combinatie met nog een aantal andere storingen had dit binnen korte tijd een grote weerslag op het treinverkeer in met name de regio West. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met NAW-gegevens, chipkaartnummer en IBAN? Dan help ik je verder.

EDIT: Ik heb inmiddels contact met TS gehad en ben hem tegemoet gekomen
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hoeveel speling had U genomen als zelfs omreizen via Leiden niet mogelijk was? Schiphol zelf adviseert namelijk 3 uur van te voren aanwezig te zijn voor intercontinentale vluchten.
Hoi Tamzin, bedankt voor je snelle reactie. Ik zou om 07.47 aankomen op Schiphol waardoor ik 2,25 uur van te voren op Schiphol zou zijn. Dit is een speling van 45 minuten. Ik heb expres om 06.00 op de Ns App gekeken of er vertragingen waren, waardoor ik direct kon vertrekken als dat het geval was. Er stond toen echter nog niets op over de politie onderzoeken, waardoor 45 minuten speling meer dan voldoende moest zijn.
Met de trein naar Schiphol is altijd een te groot risico. Ga volgende keer een dag eerder en neem een hotel.
Welkom op het NS Serviceforum marijns. Fijn dat je in Zuid-Amerika zit en het vliegtuig toch hebt gehaald. Vorige week dinsdag was een zwarte dag in Brussel en heel West-Europa. Er ontstond ook in Nederland een situatie waarbij iedereen in hoogste staat van paraatheid was. In combinatie met nog een aantal andere storingen had dit binnen korte tijd een grote weerslag op het treinverkeer in met name de regio West. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met NAW-gegevens, chipkaartnummer en IBAN? Dan help ik je verder.

EDIT: Ik heb inmiddels contact met TS gehad en ben hem tegemoet gekomen

Reageer