beantwoord

Geld terug na omreis

• 24 februari 2021
  • 6 reacties
  • 120 Bekeken

Trein viel uit van Ede-Wageningen naar Koog Aan De Zaan, 13 februari 10.12. Omdat het onzeker was ben ik na een uur wachten omgereisd via Amersfoort. Ik kon alleen ‘Geld terug bij vertraging’ claimen vanaf Amersfoort: €6.90 kreeg ik. Volgens mij zou ik hele reis vanaf Ede-Wageningen moeten terug krijgen. Ik heb Flex weekend vrij-abonnement. Hoe zit het?

icon

Beste antwoord door Mark NS 24 februari 2021, 14:14

Hoi RobertusJ, welkom op de NS Community. 

Je kunt in dat geval het beste reageren op de mail met de toewijzing van € 6,90 en om herziening vragen als er iets niet klopt. Er zal dan nog een keer naar de claim gekeken worden. 

Bekijk origineel

6 reacties

Je kunt in dat geval het beste reageren op de mail met de toewijzing van € 6,90 en om herziening vragen als er iets niet klopt. Er zal dan nog een keer naar de claim gekeken worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Trein viel uit van Ede-Wageningen naar Koog Aan De Zaan, 13 februari 10.12. Omdat het onzeker was ben ik na een uur wachten omgereisd via Amersfoort. Ik kon alleen ‘Geld terug bij vertraging’ claimen vanaf Amersfoort: €6.90 kreeg ik. Volgens mij zou ik hele reis vanaf Ede-Wageningen moeten terug krijgen. Ik heb Flex weekend vrij-abonnement. Hoe zit het?

Volgens mij kunt u alleen geld terugvragen voor het NS traject en niet voor het CXX traject. Als u dat wel had gewild had u op in Ede=W op NS-busvervoer richting Utrecht moet wachten. In principe is reizen met CXX hetzelfde als wanneer u een auto, taxi of streekbus had genomen, die worden ook niet vergoed. 

Bedankt. Volgens mij moet ik dan nog wel het hele bedrag vanaf Amersfoort krijgen, en niet slechts de helft; de vertraging was meer dan een uur

Bedankt, ga ik doen

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt. Volgens mij moet ik dan nog wel het hele bedrag vanaf Amersfoort krijgen, en niet slechts de helft; de vertraging was meer dan een uur

Was de vertraging vanaf Amersfoort een uur?

Reputatie 7
Badge +3

Uw reis met NS begint pas in Amersfoort dus pas vanaf daar gaat de vertraging tellen. 

Reageer