beantwoord

Geld terug na vertraging van 3 uur

• 30 December 2015
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

Dag allemaal,

Op 15 december stapte ik om 18:20 uur in de intercity van Amsterdam Zuid richting Den Haag CS om een paar minuten later al te stranden vlak voor de Schipholtunnel. Probleem: iets met kabels en bedrading. Uiteindelijk is iedereen geëvacueerd om daarna met bussen naar Schiphol gereden te worden waar -- ivm de defecte trein waar ik net uitkwam -- weinig meer reed. Uiteindelijk toch in een trein naar Leiden kunnen stappen om pas rond 21:30 uur op mijn eindbestemming Leiden De Vink aan te komen. Een vertraging van meer dan 60 min. (dat lijkt me duidelijk) en volgens de tabel zou ik met mijn OV-kaart zonder abonnement het volledige bedrag (8 euro) terug moeten ontvangen.

Op mijn aanvraag heeft de NS gereageerd dat ik slechts 4 euro (de helft) terugkrijg, zonder verdere toelichting. Dit lijkt me niet kloppen. Daarom de vraag of dit nogmaals bekeken en aangepast kan worden.

Het betreffende claimnummer: 41064528

Mvg, Daphne
icon

Beste antwoord door Sivan NS 31 December 2015, 14:21

Daphne, ik heb je claim bekeken.

Het systeem heeft de reis beoordeeld. Naar mijn idee is jouw claim ten onrechte afgewezen. Ik heb deze dan ook aangepast en alsnog goedgekeurd voor de volledige vertraging.

Hopelijk verloopt je volgende reis prettiger!
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Daphne, en welkom!

Vervelend dat je reis zo is verlopen. Ik zal je claim morgen opnieuw beoordelen aan de hand van de informatie die je hier geeft. Ik kom er dan op terug.

Het systeem heeft de reis beoordeeld. Naar mijn idee is jouw claim ten onrechte afgewezen. Ik heb deze dan ook aangepast en alsnog goedgekeurd voor de volledige vertraging.

Hartelijk dank! Krijg ik van de rectificatie nog een bevestiging? Ik heb de 4 euro die in eerste instantie toegewezen werd namelijk al terugontvangen.
Ik vermoed van niet, omdat de claim al was toegewezen. Je krijgt wel het restant van het bedrag teruggestort uiteraard 🙂

Reageer