geld terug reis | NS Community
beantwoord

geld terug reis

  • 9 September 2022
  • 10 reacties
  • 206 Bekeken

Op 13 juni had ik vertraging. Ik heb nog steeds geen vergoeding hiervoor gekregen.  Wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door Treinspotter Ruben 9 September 2022, 18:11

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4

Welkom op de community, @Safa!

 

De ervaring leert dat het het beste is om nog (even) geduldig te wachten, omdat NS Klantenservice nu overbelast is en te kampen heeft met enorme achterstanden, zeker nu er door de stakingen steeds meer claims bij komen! Je kunt altijd contact opnemen met de Klantenservice, telefonisch of via de sociale media gaat dit het snelste, maar mogelijk zijn ook daar lange wachtrijen.

Ik had zelf ook 3 claims uitstaan bij NS, deze werden onlangs allemaal binnen 5 minuten achter elkaar toegekend/afgewezen (ongeacht de reisdatum), dus als je eenmaal aan de beurt bent, doen ze het wel goed, ik hoop in jouw geval ook!

Reputatie 7
Badge +1

Heb je na die reis wel het formulier geld terug bij vertraging ingevuld?

De afhandeling kan door de enorme achterstand en drukte een stuk langer duren dan normaal. Het is dus een kwestie van geduld hebben.

Mocht je toch verdere vragen hebben over de afhandeling van je claim, dan is het zaak om contact op te nemen met de klantenservice van NS. Maar hou ook daar rekening met lange wachttijden.

Ik heb inderdaad klachtenformulier ingevuld. Dat werd onterecht afgewezen.  Op advies van klantenservice heb ik hier een email over gestuurd. Daarna niks meer gehoord. 

Je bedoelt vast het geld terug bij vertraging formulier. Als deze wordt afgewezen kan je een reply sturen met daarin je bezwaar. Let wel op dat je de titel van de mail niet dient te veranderen. Zodoende zullen wij de claim dan opnieuw bekijken.

Ja sorry, geld terug bij vertraging formulier.  Ik weet niet of ik de titel hetzelfde heb gelaten.  Dit is mij sowieso niet geadviseerd.  Ik kijk of ik het kan terugvinden 

Op 18 juni heb ik een reply gedaan en titel niet veranderd. Het betrof 2 mails  op 2 afwijzingen. Dit omdat mijn reis tussen Leeuwarden en Den Haag in Meppel onderbroken werd. Tussen Meppel en Zwolle reden bussen en ik moest uitchecken en weer inchecken. In Meppel moest ik anderhalf uur wachten op vervangende bus.

Badge +3

Als je op die mails gereageerd hebt zitten die gewoon ‘in de molen’ en dat kan zomaar enkele maanden duren. Geduld dus.

Reputatie 7
Badge +3

Als jij hebt gereplied op een afwijzing dan moet jouw bezwaar door een medewerker worden bekeken en beoordeeld, en daar is nu een grote achterstand in. 

Er is weer een maand verstreken (nu 4 maanden totaal)..nog niets vernomen. Moet ik actie ondernemen of nog langer wachten?

Reputatie 7
Badge +1

Achterstand is inderdaad gegroeid naar 4 maanden las ik op twitter

Reageer