Geld terug taxi bij treinuitval | NS Community
beantwoord

Geld terug taxi bij treinuitval

  • 28 June 2019
  • 4 reacties
  • 2412 Bekeken

Beste NS,

Gisteren kon ik, na het concert van Muse, niet meer terug naar huis komen vanuit station Nijmegen Goffert. Het treinverkeer was gestaakt waardoor we uiteindelijk vast kwamen te staan op Nijmegen Centraal, en ik niet meer naar Arnhem terug kon reizen. Alternatief vervoer, zoals bussen, lieten lang op zich wachten. Uiteindelijk konden we wel naar Nijmegen Centraal komen, maar vanuit daar was geen vervoer meer mogelijk naar Arnhem.

Omdat ik bovendien nog eens zat met een verstuikte enkel, hebben we een taxi genomen naar huis. Hier hing een prijskaartje aan van €56,-. Ik heb het bonnetje opgevraagd bij de chauffeur.

Ik zou het erg waarderen als deze kosten worden vergoed. Graag hoor ik wat jullie voor ons kunnen betekenen.

Hartelijke groet,
Lindsay Stuijt
icon

Beste antwoord door Slidestops 28 June 2019, 17:22

Bekijk origineel

4 reacties

Gisteravond is er inderdaad een verstoring geweest in het treinverkeer door een aanrijding, in eerste instantie was de prognose dat het treinverkeer rond 23.59 uur weer zou gaan rijden en om die reden zou er met langere treinen gereden gaan worden zodat er voldoende capaciteit was om de mensen alsnog te vervoeren. Uiteindelijk werd pas om 23.30 uur bekendgemaakt dat de afhandeling langer ging duren en toen is besloten de extra treinen om te laten rijden via 's Hertogenbosch in de richting van Utrecht zodat de mensen vanaf daaraf verder konden reizen voor zover dat mogelijk was naar de diverse stations. De laatste extra trein die heeft wel gewoon zoals gepland via Arnhem gereden dus er heeft wel een trein naar uw bestemming gereden.

De NS vergoed in dit soort situaties geen taxi kosten maar regelt vervangend vervoer alleen kan dat wat langer duren, in dit geval werd dit extra vertraagd doordat de afgegeven prognose niet werd gehaald.

Als u zelf besluit op eigen initiatief zelf ander vervoer te regelen bij een verstoring van de treindienst dan zijn de kosten helaas voor u.
Een taxirit wordt alleen door NS vergoed als deze ook door NS geregeld is. Als u op eigen gelegenheid een taxi neemt, zonder overleg met NS, is deze ook voor eigen rekening. Het kan in de late uren langer duren voor er een vervangende bus is. Dit is echter het alternatief wat door NS geregeld wordt. Als u er voor kiest om hier niet op te wachten - zijn de kosten voor eigen rekening.

Een taxi wordt normaal geregeld door NS personeel. Dit kan personeel ter plaatse zijn, of via de klantenservice. U kunt contact opnemen met hen, om een taxi te regelen. (Eventueel via de zuil die op de stations staan). Een taxi wordt dan geregeld als u daarvoor in aanmerking komt en u zult dan ook niets voor hoeven schieten.

In deze situatie maakt u vrijwel geen kans op restitutie. Het staat u vrij het te proberen bij de klantenservice, maar ik zou er absoluut niets van verwachten.
Hallo Lidsay,

Welkom op het forum.

Helaas slecht nieuws voor je. Je gaat geen vergoeding krijgen. Vergoeding van taxi vindt alleen in uitzonderlijk situaties plaats en alleen dan nog als NS na overleg de taxi geregeld heeft. Zelf een taxi regelen en dan het bonnetje gaan declareren gaat niet lukken.
Reputatie 7
Badge +3
Bij verstoringen regelt NS alternatief vervoer. Hier betaalt u niets extra voor, ook als NS besluit om een taxi te regelen om u thuis te brengen, als er geen enkele laatste reismogelijkheid met de trein is.
Wanneer je zelf vervoer regelt buiten NS om, dan zijn de kosten voor jou zelf. Je kunt dan dus geen taxi, bus, benzine, overnachting e.d. (achteraf) declareren.

Reageer