beantwoord

Geld terug taxi naar Schiphol 5 februari 2019

• 21 februari 2019
  • 29 reacties
  • 695 Bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Badge
Toch even het volgende omtrent de informatie voorziening, alle informatie die beschikbaar is wordt vrijwel meteen met reizigers gedeeld via de omroep. Reizigers denken vaak dat wij als machinist of hoofdconducteur alles al eerder weten maar in de meeste gevallen weten de reizigers wijzigingen eerder dan wij, simpelweg omdat de reisinformatie en omroep het uit eerste hand hoort en onze bijsturing pas daarna en dan eerst moet gaan kijken wat ze met het treinpersoneel gaan doen en met het materieel en vervolgens ons informeren. Zo zie ik vaak de informatie op het CTA bord als ik een station inrij als ik bv niet verder ga met mijn trein dan station X, of dat ik extra stops moet maken vanwege een (eerdere) verstoring.

De klantenservice raadpleegt ook de online informatie en heeft ook geen directe inzicht in de treinbewegingen en wat er bij het controle centrum wordt besloten rondom een trein bij verstoringen, daarvoor moeten ze dan inderdaad even gaan bellen. Als de beslissing genomen is is die vrij snel zichtbaar in de reisplanner normaal gesproken, ik ga er vanuit dat dat ook 's nachts zo is maar ik rij niet op het nachtnet dus heb daar geen persoonlijke ervaringen mee.

Als TS zich had gemeld bij klantenservice nadat bekend werd dat de trein niet langs Delft zou rijden dan zou er wel vervangend vervoer aangeboden zijn ga ik vanuit, echter wel verzorgd door de maatschappij waar de NS het contract mee heeft lopen.

En het roepen dat het maar om een klein bedrag gaat voor een groot bedrijf als de NS, tja, vele kleintjes maken ook hele grote bedragen. Het gaat er om of de juiste weg is behandeld en dat er vanuit de voorwaarden dan rechten te ontlenen zijn. Ik kan ook wel roepen dat ik vind dat ik meer hoor te krijgen elke maand en dat het voor een groot bedrijf als de NS maar om een relatief klein bedrag gaat, maar ja, samen met al mijn collega's wordt het toch ook een groot bedrag. :D

Toch blijf ik van mening dat als je op een bepaalde tijd ergens moet zijn je een marge in moet bouwen, ook met de auto kun je vanwege een ongeluk in een file terecht komen of om moeten rijden. Persoonlijk hou ik niet van die stress en ga dus ruim op tijd op pad als ik een vliegtuig moet halen, maar ieder zijn eigen afweging.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vind het een beetje flauw het steeds over die marge te hebben. De planning was om bijna 2 uur voor vertrek op Schiphol aan te komen. Dat is een normale, ruime marge. TS heeft al aangegeven dat inchecken en security het probleem niet waren. Dus ook met een uur vertraging was de vlucht gewoon nog gehaald.
Reputatie 7
Badge +3
Toch even het volgende omtrent de informatie voorziening, alle informatie die beschikbaar is wordt vrijwel meteen met reizigers gedeeld via de omroep. Reizigers denken vaak dat wij als machinist of hoofdconducteur alles al eerder weten maar in de meeste gevallen weten de reizigers wijzigingen eerder dan wij, simpelweg omdat de reisinformatie en omroep het uit eerste hand hoort en onze bijsturing pas daarna en dan eerst moet gaan kijken wat ze met het treinpersoneel gaan doen en met het materieel en vervolgens ons informeren. Zo zie ik vaak de informatie op het CTA bord als ik een station inrij als ik bv niet verder ga met mijn trein dan station X, of dat ik extra stops moet maken vanwege een (eerdere) verstoring.

De klantenservice raadpleegt ook de online informatie en heeft ook geen directe inzicht in de treinbewegingen en wat er bij het controle centrum wordt besloten rondom een trein bij verstoringen, daarvoor moeten ze dan inderdaad even gaan bellen. Als de beslissing genomen is is die vrij snel zichtbaar in de reisplanner normaal gesproken, ik ga er vanuit dat dat ook 's nachts zo is maar ik rij niet op het nachtnet dus heb daar geen persoonlijke ervaringen mee.

Als TS zich had gemeld bij klantenservice nadat bekend werd dat de trein niet langs Delft zou rijden dan zou er wel vervangend vervoer aangeboden zijn ga ik vanuit, echter wel verzorgd door de maatschappij waar de NS het contract mee heeft lopen.

Ik blijf het moeilijk vinden te begrijpen dat er op de website (weet niet of TS daarmee de reisplanner bedoelt) zou zijn aangegeven dat de trein gewoon vanaf Delft zou rijden. De informatie dat de trein niet zou gaan was blijkbaar wel op het station bekend, neem aan via de omroep maar waarschijnlijk ook via de infoschermen. Als dit op de schermen was aangegeven dan zou het toch ook in de reisplanner moeten zijn aangegeven? En dan kan de klantenservice dit ook zien.
Daarnaast moet er iets op de storingspagina hebben gestaan, want de melding staat in het archief van Rijdendetreinen, met de tijd 3.09, dus al een uur eerder.
https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/25890-5-februari-2019-stroomstoring-den-haag-rotterdam

En als ik de routeverloop van de treinen 1 en 2 uur eerder bekijk dan zie ik ook daar dat die via of vanaf Gouda zijn gegaan en niet in Delft zijn geweest. Dan zou de storing al veel eerder begonnen zijn.
https://treinposities.nl/ritinfo/20190205/1414
https://treinposities.nl/ritinfo/20190205/1410
Als er 3 uur lang geen treinen vanaf Delft gaan moet dat gewoon op de storingspagina staan, aangegeven zijn in de reisplanner én zeker bekend zijn bij de klantenservice? Ook al is het dan 's nachts.
Als dit in de reisplanner stond en de klantenservice hier niet van op de hoogte was dan was er toch echt iets mis met de informatievoorziening.
Badge
@Momo, ik ga daar ook vanuit dat dit in de nacht hetzelfde gaat als overdag, zeker omdat het controle centrum gewoon 24/7 actief is net als meerdere andere afdelingen die hierbij betrokken zijn.

Echter ik kan dit niet uit eigen ervaringen bevestigen.

Reageer