beantwoord

Geld terug voor taxi

• 13 september 2015
  • 3 reacties
  • 201 Bekeken

Afgelopen nacht wou ik van Putten naar Hilversum reizen. Er was alleen 1 probleem, de ns-bus is niet op komen dagen terwijl er duidelijk aangegeven stond dat deze er om 1:17 zou zijn. Om kwart voor 2 was hij er nog steeds niet en aangezien dit ook de laatste bus was moest ik met de taxi verder gaan.

Waar moet ik hiervoor zijn?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 14 september 2015, 11:18

Hoi Zwartvest, en welkom!

Inderdaad erg vervelend dat je lang hebt moeten wachten. Wat Pe_Pe schrijft klopt: in dit soort gevallen dien je NS te contacteren met de vraag wat er mogelijk is. NS is inderdaad verplicht te zorgen voor vervangend vervoer in dit geval. Je kunt dit doen door te bellen naar NS, via eventueel aanwezig personeel of inderdaad via de Servicezuil. Vervangend vervoer dat is geregeld op eigen houtje wordt door NS niet vergoed.
Bekijk origineel

3 reacties

Het gaat dus om een bus die om 1:17 in Bilthoven had moeten verschijnen, als onderdeel van het reisadvies met vertrek om 0:27 uit Putten.

U had bij de praatpaal in Bilthoven moeten zijn. NS is verplicht bij uitval van de laatste trein, of in dit geval treinvervangende bus, te zorgen voor vervangend vervoer, maar niet om te betalen voor vervoer dat u op eigen houtje regelt.
Hallo Zwartvest,
Allereerst super vervelend dat je dit overkomen is. Natuurlijk begrijp ik dat jij je geld voor de taxi terug wil vragen. Ik raad je aan om morgen even te bellen met de NS Klantenservice 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Leg hierbij je verhaal uit, en hopelijk kunnen ze jouw verder helpen!

Heel veel succes 🙂
Hoi Zwartvest, en welkom!

Inderdaad erg vervelend dat je lang hebt moeten wachten. Wat Pe_Pe schrijft klopt: in dit soort gevallen dien je NS te contacteren met de vraag wat er mogelijk is. NS is inderdaad verplicht te zorgen voor vervangend vervoer in dit geval. Je kunt dit doen door te bellen naar NS, via eventueel aanwezig personeel of inderdaad via de Servicezuil. Vervangend vervoer dat is geregeld op eigen houtje wordt door NS niet vergoed.

Reageer