beantwoord

geld terug voor vervangend taxivervoer?

• 9 mei 2015
  • 1 reactie
  • 162 Bekeken

Ik heb gisteren een stuk met de taxi gereisd van Roermond naar Sittard aangezien er een aanrijding met een persoon was en ns geen/weinig/te laat bussen had ingezet. Dit betekent dat ik maar 45 minuten vertraging had ipv de minimaal 2 uur die ik gehad zou hebben als ik op de ns-bussen had moeten wachten.
Nou vraag ik mij het volgende af:
1. Krijg ik wel mijn volledige nskaartje terug (de ov chip reizen op saldo heeft mijn vertraging immers als maar 45 minuten vertraging geregistreerd ipv >60min, echter dit komt alleen doordat ik zelf een taxi genomen heb).
2. Ik zou ook graag de taxikosten a 15 euro vergoed zien, aangezien er geen ns bussen waren.

Ik hoop snel van u te horen.

Groet Inge
icon

Beste antwoord door Thom 9 mei 2015, 22:46

De regelgeving op dit punt is dat u vervangend vervoer krijgt vergoed als de conducteur u toestemming heeft gegeven een taxi te nemen. Is het op eigen initiatief geweest dan is NS niet verplicht u dat te vergoeden. De vertraging die een aanrijding met een persoon geeft, is doorgaans groter dan een uur en dan krijgt u in principe de kosten van uw kaartje terug. Normaal toont u een vertraging aan middels het tijdstip van uitchecken maar mocht dat uitchecken niet het geval geweest zijn dan is het wellicht aannemelijk dat u een uur vertraging had opgelopen en zal men het mogelijk toch uitkeren, ondanks dat u wellicht niet uitgechecked bent. U kunt dat het beste regelen via Klantenservice en dan is het telefonisch ook toe te lichten. 030 - 7515155 is het nummer, ze zijn dag en nacht bereikbaar. Wie weet wat men besluit.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
De regelgeving op dit punt is dat u vervangend vervoer krijgt vergoed als de conducteur u toestemming heeft gegeven een taxi te nemen. Is het op eigen initiatief geweest dan is NS niet verplicht u dat te vergoeden. De vertraging die een aanrijding met een persoon geeft, is doorgaans groter dan een uur en dan krijgt u in principe de kosten van uw kaartje terug. Normaal toont u een vertraging aan middels het tijdstip van uitchecken maar mocht dat uitchecken niet het geval geweest zijn dan is het wellicht aannemelijk dat u een uur vertraging had opgelopen en zal men het mogelijk toch uitkeren, ondanks dat u wellicht niet uitgechecked bent. U kunt dat het beste regelen via Klantenservice en dan is het telefonisch ook toe te lichten. 030 - 7515155 is het nummer, ze zijn dag en nacht bereikbaar. Wie weet wat men besluit.

Reageer