beantwoord

Geld terug vragen bij vertraging op overstap

• 18 augustus 2015
  • 2 reacties
  • 628 Bekeken

Hoe zit het met het terugvragen van geld wanneer de vertraging na een overstap heeft plaats gevonden?

Mijn situatie is als volgt: vorige week donderdag maakte ik een reis van Schiedam Centrum naar Amsterdam Zuid waarbij ik in Leiden Centrum een overstap maakte op een andere trein. De trein vanuit Schiedam vertrok op tijd, echter hadden de treinen in Leiden vertraging of reden ze niet vanwege problemen in de Schiphol tunnel. Hierdoor moest ik een andere route nemen en kwam ik met minimaal een half uur vertraging aan op Amsterdam Zuid.

Als ik hiervoor online een restitutie wil aanvragen moet ik aangeven met hoeveel vertraging mijn trein vertrok. Echter vertrok de trein in Schiedam natuurlijk op tijd. Op basis van die informatie zou mijn verzoek natuurlijk afgewezen worden. Hoe kan ik voor een reis als deze dan toch geld terug vragen?
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 18 augustus 2015, 16:27

Toch de vertrektijd in Schiedam invullen, want dan kan NS uw checkin en checkout controleren en zelf berekenen dat de door u afgelegde route een vertraging op heeft geleverd op die dag en dat tijdstip.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Toch de vertrektijd in Schiedam invullen, want dan kan NS uw checkin en checkout controleren en zelf berekenen dat de door u afgelegde route een vertraging op heeft geleverd op die dag en dat tijdstip.

Okay, dan zal ik dat doen. Dank je wel.

Reageer