beantwoord

Geld terug vragen ivm storm

  • 19 januari 2018
  • 2 reacties
  • 1005 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb een trajectkaart en heb gister door de storm in zijn geheel niet kunnen reizen en er was geen alternatief reisvervoer geregeld door de NS. Ik ben uiteindelijk met de auto naar het werk gegaan. Hoe claim ik nu een retour bij de NS terug in dit geval door storm?
icon

Beste antwoord door Tochjo 19 januari 2018, 11:56

In artikel 6.1 van de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS) worden de mogelijkheden beschreven die reizigers hebben als redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging meer dan zestig minuten zal zijn. Feitelijk zijn er twee mogelijkheden: u kunt het geld terugkrijgen voor de al gemaakte reiskosten, of een nieuw vervoerbewijs krijgen om dezelfde reis op een andere dag te maken. In het geval van een abonnement komt het effectief neer op een vergoeding van een evenredig deel van de abonnementskosten.

Voor een vergoeding op basis van artikel 6.1 is geen formulier beschikbaar zoals voor de regeling Geld terug bij vertraging. U moet daarvoor rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice en uw situatie toelichten. Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
In artikel 6.1 van de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS) worden de mogelijkheden beschreven die reizigers hebben als redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging meer dan zestig minuten zal zijn. Feitelijk zijn er twee mogelijkheden: u kunt het geld terugkrijgen voor de al gemaakte reiskosten, of een nieuw vervoerbewijs krijgen om dezelfde reis op een andere dag te maken. In het geval van een abonnement komt het effectief neer op een vergoeding van een evenredig deel van de abonnementskosten.

Voor een vergoeding op basis van artikel 6.1 is geen formulier beschikbaar zoals voor de regeling Geld terug bij vertraging. U moet daarvoor rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice en uw situatie toelichten. Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.
Reputatie 1
Thanks....

Reageer