beantwoord

Geld terug zonder uitcheck

• 5 januari 2016
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

Laatst reed er geen trein verder dan het voorlaatste station. Ik ben toen direct naar mijn eindbestemming gelopen vanaf het voorgaande station. Omdat het volgende station een flink stuk omlopen is ben ik daar niet langsgelopen en heb ik daar niet uit kunnen checken. Ik heb geprobeerd via een papieren formulier geld terug aan te vragen, maar dit is afgewezen omdat ik niet uitgecheckt heb. Hoe kan ik nu toch geld terug vragen?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 5 januari 2016, 22:29

U kunt via MijnNS na 24 uur aangeven waar u uit had moeten checken. Dat kan tot drie maal per jaar. Als u het station uit loopt moet u altijd uitchecken, tenzij u onderweg bent naar een NS-bus.

In dit geval had u vermoedelijk geen recht op geld terug bij vertraging, tenzij u op het voorlaatste station al met 30 minuten of meer vertraging aankwam. Was de te verwachten vertraging tot de bedoelde bestemming echter minstens 60 minuten, dan kunt u wel een claim indienen op basis van artikel 6.1 van de algemene voorwaarden.
Bekijk origineel

1 reactie

U kunt via MijnNS na 24 uur aangeven waar u uit had moeten checken. Dat kan tot drie maal per jaar. Als u het station uit loopt moet u altijd uitchecken, tenzij u onderweg bent naar een NS-bus.

In dit geval had u vermoedelijk geen recht op geld terug bij vertraging, tenzij u op het voorlaatste station al met 30 minuten of meer vertraging aankwam. Was de te verwachten vertraging tot de bedoelde bestemming echter minstens 60 minuten, dan kunt u wel een claim indienen op basis van artikel 6.1 van de algemene voorwaarden.

Reageer