beantwoord

Geld terugvragen

Ik ben vandaag vergeten uit te checken, maar ik heb wel meer dan 1,5 uur vertraging gehad. Kan ik nog steeds mijn geld terugvragen?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 23 november 2015, 13:47

Hoi Mart, en welkom op het forum.

Ik zie dat Tom al een zeer uitgebreid antwoord heeft gegeven, waarvoor dank!

In jouw geval raad ik je aan om een formulier op te halen bij de balie, en hier een begeleidend schrijven bij te doen, of een brief te sturen. Vermeld dan wel je kaartnummer, en geef aan waar je had willen uitchecken. Een medewerker beoordeelt jouw claim vervolgens. (Reactie bewerkt.)
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
Het antwoord hierop is te vinden op http://www.ns.nl/reizigers/mijn-ns/_faqs/faq-mijn-ns-gtbv.html.

Wanneer u via het papieren formulier 'Geld terug bij vertraging' wilt claimen, is het een voorwaarde dat "het NS-vertrek- en het NS-bestemmingsstation geregistreerd zijn door middel van een check-in en een check-uit."

Wanneer u via Mijn NS wilt claimen, geldt het volgende antwoord: "Helaas, u kunt alleen een claim indienen bij een volledige check in/check uit. Er is geen terugbetaling volgens de regeling mogelijk."

Een andere tekst op die pagina geeft aan dat het alleen in extreme gevallen nog wel wordt gedaan: "Helaas is het alleen mogelijk om via internet een claim in te dienen bij een volledige check in/check uit. Indien er geen complete check in/check uit is, kunt u uw verzoek indienen door dit schriftelijk (niet telefonisch) kenbaar te maken bij NS Klantenservice (Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht). Vergeet hierbij niet uw naam, adres, woonplaatsgegevens, IBAN rekeningnummer en uw OV-chipkaartnummer, reisdatum, vertrektijd volgens dienstregeling en traject te vermelden. Let wel: restitutie op grond van de regeling ‘Geld terug bij vertraging’ is niet van toepassing (zie productvoorwaarde 3 van de folder ’Geld terug bij vertraging’)! Alleen bij extreme gevallen is er nog restitutie mogelijk (gestrande trein, inzet bussen waarbij u bijv. op het eindstation niet kon uitchecken e.d.)."

Wie weet willen de forummoderators u uit coulance helpen, maar officieel gezien heeft u nergens meer recht op!
Hoi Mart, en welkom op het forum.

Ik zie dat Tom al een zeer uitgebreid antwoord heeft gegeven, waarvoor dank!

In jouw geval raad ik je aan om een formulier op te halen bij de balie, en hier een begeleidend schrijven bij te doen, of een brief te sturen. Vermeld dan wel je kaartnummer, en geef aan waar je had willen uitchecken. Een medewerker beoordeelt jouw claim vervolgens. (Reactie bewerkt.)
Reputatie 1
Kan dat dan tegenwoordig? Een GTBV-formulier printen?
Jeetje, nee. Dat kan helemaal niet. Je kunt het formulier ophalen aan de balie, of een brief sturen. Ik pas het meteen aan!
Reputatie 1
Haha, ik dacht al. Volgens mij waren jullie er wel mee bezig, maar ik kon het nog nergens vinden. Foutje moet kunnen 😛
Zolang het foutje tijdig wordt hersteld, wel 🙂. Dank je!
Reputatie 1
Klopt. Zo'n foutje is wel positief, laat in ieder geval zien dat het geen automatische berichten zijn en dat jullie de vragen persoonlijk beantwoorden. Juist wel mooi dus! 🙂

Reageer