beantwoord

graag claim 41058050 herzien

• 29 December 2015
  • 13 reacties
  • 204 Bekeken

10 december ingestapt in de intercity naar Almere en verder van 18.07. Na tien minuten kregen wij te horen dat de trein niet zou gaan rijden, iedereen moest eruit.
De eerst volgende trein was de stoptrein richting Amersfoort. Overgestapt op Weesp. De aansluiting was de trein richting Almere Oostvaarders, deze had ook een vertraging van 10 minuten, waardoor ik uiteindelijk om 19.10 aankwam op Almere Centrum. Dat is dus ruim 45 minuten later dan ik zou zijn aangekomen met de intercity.
Graag daarom deze claim herzien.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 31 December 2015, 13:20

@Ingrid:

Het systeem heeft je claim beoordeeld. Er is toen het volgende gevonden:

Jouw trein heeft inderdaad niet gereden. Als alternatief had je de trein van 18.10 kunnen nemen. Jij hebt echter 10 minuten in de trein van 18.07 gezeten en kon die van 3 minuten later onmogelijk halen. Het systeem weet dat natuurlijk niet. Op basis van de informatie die je nu geeft, heb ik je claim alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

13 reacties

Hoi Ingrid, en welkom.

Ik zal je claim morgen opnieuw beoordelen.
oke, dank je wel,
Graag ook herziening van claim 15992000. U heeft geen vertraging geconstateerd. Mijn dochter vertrok op 14 november van Den Haag CS naar Roermond met een reisverwachting van 2:11. De Intercity werd in Lage Zwaluwe teruggestuurd omdat om een of andere reden het treinverkeer nog uren plat zou liggen. Mijn dochter reisde intussen op advies van een NS conducteur, dus niet een of andere clown, althans, daar ga ik vanuit, van Lage Zwaluwe via Rotterdam en Utrecht naar Roermond, waar zijn na een reistijd van 3:37 aan kwam. Ik heb zelf ook geen vertraging gezien op Reisplanner en zo, toch is de door mijn dochter opgelopen vertraging heel reëel! Haar moeder was namelijk woedend.
@Ingrid:

Het systeem heeft je claim beoordeeld. Er is toen het volgende gevonden:

Jouw trein heeft inderdaad niet gereden. Als alternatief had je de trein van 18.10 kunnen nemen. Jij hebt echter 10 minuten in de trein van 18.07 gezeten en kon die van 3 minuten later onmogelijk halen. Het systeem weet dat natuurlijk niet. Op basis van de informatie die je nu geeft, heb ik je claim alsnog goedgekeurd.
Dank je. Maar je zou het systeem natuurlijk ook met overstaptijden kunnen voeden, zoals in de reisplanner. Het lijkt nu alsof NS een knijp & piepsysteem heeft ingevoerd. De vraag is natuurlijk of NS zo'n imago wenst.
@Frank:

De trein van 15.52 heeft zonder problemen gereden, waardoor deze volgens dienstregeling Utrecht heeft bereikt. De trein van 16.38 vanaf Utrecht is een minuutje te laat vertrokken en volgens onze gegevens 2 minuten later dan gepland in Roermond aangekomen.

Je geeft aan dat de trein in Lage Zwaluwe werd teruggestuurd. Ik vermoed dat zij niet zo heeft gereisd:

15.53: Den Haag CS - Utrecht CS
16.38 Utrecht CS - Roermond
Reistijd: 2.08 uur

maar dat zij zo heeft gereisd:
15.52: Den Haag CS - Dordrecht
16.39 Dordrecht - Lage Zwaluwe
16.55 Lage Zwaluwe - Breda
17.21 Breda - Eindhoven
18.02 Eindhoven - Roermond

Reistijd: 2.39 uur

Klopt dat? En waarom reist zij zo? Dit is namelijk een stuk omslachtiger en wordt door de reisplanner ook niet geadviseerd.
Nee, klopt niet. Zij wilde niet via Utrecht reizen omdat de overstap in Eindhoven veel gemakkelijker is. Ik geloof dat zij Gvc 15:52 naar Vl heeft genomen, toen bij Lage Zwaluwe is stilgezet, en zoals ik al zei toen moest terugreizen naar Rotterdam, overstappen richting Utrecht overstappen naar Roermond aankomst 19:01.
Bedankt voor de toelichting, Frank.

Jouw dochter heeft dus niet via de reisplanner gereisd, maar heeft gereisd van Den Haag CS met de trein richting Venlo, waar ze had willen overstappen op Eindhoven, denk ik. Ze zou dan om 18.16 aankomen op Roermond. Dat is een reistijd van 2.22 uur.

Zoals aangegeven heeft jouw dochter niet gereisd volgens het advies in de Reisplanner. Deze trein heeft namelijk zonder problemen gereden.

Ik zie dat de trein die ze heeft genomen, niet verder reed dan Dordrecht. Bij wijze van coulance zal ik haar claim nu alsnog goedkeuren.

Overigens zie ik dat je hebt geclaimd met een e-ticket dat op naam staat van een van de ouders. Op de e-ticket is vervolgens met pen geschreven dat dit je dochter moet zijn. Ik wil je vragen hierop te letten: jouw dochter mag niet met een e-ticket op jouw naam reizen.
Nou, mijn dichter heeft wel via de reisplanner gereisd: Den Haag CS-Roermond, maar dan via Breda, aankomst Roermond 18:01, reistijd 2:09 (op sommige dagen 2:11). En ik heb me vergist in de reële aankomst: die was 19:31. En de e-ticket staat wel op naam van mijn dochter, maar ik heb in een vlaag van verstandverbijstering mijn eigen geboortedatum ingevuld, zie ik net (want ik bewaar natuurlijk alles).
Excuses, ik bedoelde dat zij niet via de optimale reisroute heeft gereisd. Als je haar traject in de reisplanner zoekt, krijg je niet de door haar gereisde route aangeboden.

Ook bij foutjes met de geboortedatum geldt dat dit niet is toegestaan.

Voor nu is zoals gezegd de claim goedgekeurd.
Dank je wel, maar wanneer ga ik hier iets van merken?
Bedoel je wanneer je het geld op je rekening gestort krijgt? Ik zie dat het systeem de betaling op 8 januari heeft verwerkt. Ik verwacht dat je het geld binnen een week op je rekening hebt staan.
Dank je

Reageer