beantwoord

GTBV als halfuurdienst uurdienst wordt?

  • 23 July 2022
  • 3 reacties
  • 196 Bekeken

Reputatie 6

Vanmorgen vroeg ingecheckt blijkt de sprinter maar 1 x per uur te rijden ipv 2 X per uur door tekort personeel. En dat de hele dag. Terug kan ik er rekening mee houden al is het we heel lastig. Kan ik wel GTBV indienen ik heb nl een abonnement.

icon

Beste antwoord door Sneltram 23 July 2022, 09:49

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge

Als het gaat om treinen die staan op ‘rijdt niet’ in de app (dus in de reisplanner ‘reis is niet mogelijk’), dan heb je recht op geld terug als je in totaal minimaal 30 minuten vertraging had. Als het gaat om treinen die op voorhand al uit de dienstregeling zijn gehaald (dus echt niet meer vindbaar in de app en ook niet zichtbaar in de reisplanner), dan heb je geen recht op geld terug, omdat het van tevoren is aangekondigd.

Je kan vandaag het verschil goed zien: Utrecht-Baarn was een tijdje geleden er al uit gehaald. Daar zie je geen opgeheven treinen en heb je dus geen recht op geldt terug. Utrecht-Zwolle is gisteren er pas uitgehaald en staat op ‘rijdt niet' in de app. Daar heb je dus wel recht op geld terug. 

Reputatie 4

Ik heb even wat research gedaan en op veel Sprinter trajecten rijdt maar één trein per uur, zelfs op de 14600 en de 5600 (foto), wat toch lange stukken zijn!

GTBV indienen moet sowieso lukken en waarschijnlijk wordt 'ie ook nog goedgekeurd, omdat je gewoon 30 minuten extra reistijd hebt! Ik had dat vorige week tussen Den Bosch en Oisterwijk, toen reed er ook een omloopje niet i.v.m. personeelstekort en kreeg ik de volle mep terug (ik had de trein van 30 minuten eerder gemist want de trein daarvoor had +15)

 

Reputatie 6

Dank voor de reacties! Ik ga de claim voor vanochtend indienen. Terug heb ik er goed op gelet maar ook hier iets vreemds, volgens de app rijdt hij niet volgens de borden op het station wel. Enfin ik wacht even af. Ik hoop wel dat het alleen het weekend betreft want voor won- werk gebruik ik ook de Hanzelijn en dan zou ik de komende periode daar ook alleen een uur dienst hebben. Ik hoop dat de schaarste wat gerouleerd wordt over NL. 

Reageer