beantwoord

GTBV-claim afgewezen

• 3 december 2015
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

Reputatie 6
Badge
  • Super user
  • 1406 reacties
Goedendag,

Bij deze wij ik graag navraag doen over de reden dat mijn GTBV-claim (41033145) is afgewezen. Mijn hinder vond op vr. 20-11-2015 plaats. Toen ik in de trein van Utrecht naar Zwolle (v. 19:20 - a. 20.17) ongeveer 10 minuten vertraging opliep, doordat er een vertraagde sprinter voor ons uit reed, heb ik ik mijn aansluiting in Zwolle gemist.

Hierdoor heb ik de trein van een half uur later vanaf Zwolle moeten nemen, waarmee ik dus met een vertraging van een half uur op Groningen aankwam, dat ik daarna nog een half uur op mijn uurlijkse trein van Arriva moest wachten, valt hier buiten.

Ik heb op Groningen uiteindelijk om 21:46 uur uitgecheckt, terwijl dit normaal om 21:14 zou zijn.
32 minuten vertraging dus!

De mail beschrijft dit:

. Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij geen of onvoldoende vertraging geconstateerd. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen.

Om welke reden is mijn claim dan geweigerd?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 7 december 2015, 10:04

Aar, welke trein had je oorspronkelijk willen nemen? Klopt mijn veronderstelling? Zoals Wsm al aangeeft, kan het systeem niet zien dat jij een trein hebt gemist omdat deze te vol zat. Claimen via een formulier met begeleidend schrijven of via een brief is dan handiger.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Aar. Ik heb even met je meegekeken.

Je claimt voor Woerden - Groningen, met vertrektijd 18.40. Deze tijd staat niet in de reisplanner vanuit de optimale reisroute. Dit is namelijk de trein van 18.54 die om 21.14 aankomt. Als jij de trein van 18.40 naar Utrecht hebt genomen, dan kom je daar 18.55 aan, en kun je pas om 19.20 een trein naar Groningen pakken. Dan kom je ook pas om 21.14 aan, maar dan reis je net even anders dan het advies.

Je zou om 20.12 op Zwolle aankomen. Door je vertraging heb je de overstap van 20.17 gemist. Die van 20.26 had je nog wel kunnen redden, toch?
Reputatie 6
Badge
Had gekund, maar die zat zo ramvol dat ik maar de IC van 20:47 had afgewacht.
Dat is dus de reden van de afwijzing begrijp ik 😉?
Reputatie 6
Zoals je wellicht zou kunnen weten, kunnen de zelfstandig opererende supercomputers van NS niet weten dat je niet meer meekon met de trein omdat deze ramvol zat.

In een dergelijk geval kun je het beste je claim via een formulier indienen met een begeleidend schrijven, waarin je de situatie kunt toelichten.

Er is wel eens geopperd om een opmerkingenformulier toe te voegen bij een claim via 'mijn ns', maar dit is ongewenst omdat dat de drempel te zeer verlaagt om opmerkingen toe te voegen. Het is immers kosteneffectiever om dergelijke claims automatisch af te keuren, waarna slechts de aanhouder die in bezwaar gaat alsnog zijn geld terug krijgt.
Aar, welke trein had je oorspronkelijk willen nemen? Klopt mijn veronderstelling? Zoals Wsm al aangeeft, kan het systeem niet zien dat jij een trein hebt gemist omdat deze te vol zat. Claimen via een formulier met begeleidend schrijven of via een brief is dan handiger.

Reageer