beantwoord

Gtbv e-ticket niet gekocht bij NS

Reputatie 2
“Heeft u gereisd met een e-ticket of mobiele ticket en heeft u deze niet bij NS gekocht? Dan kunt u uw aanvraag voor teruggave per post indienen. “

Waarom zo ingewikkeld? Waarom niet via internet?
icon

Beste antwoord door Robert B 2 juni 2019, 17:26

Jazeker, bij Vakantieveilingen is NS gewoon de aanbieder verder.

Maar zie vooral https://www.vakantieveilingen.nl/service.html

Ze reageren ook meestal sneller dan de NS, maar dat terzijde!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U doet een aanvraag bij NS. NS gaat niet betalen wat u bij een ander heeft gekocht..Het is dus wat complexer.
Reputatie 7
Badge +3
U doet een aanvraag bij NS. NS gaat niet betalen wat u bij een ander heeft gekocht..Het is dus wat complexer.

Maar waarom dat dan niet via internet zou kunnen, snap ik ook niet helemaal. Misschien willen ze het fysieke (uitgeprinte) ticket als bewijs, maar voor mobiele tickets gaat dat natuurlijk niet op.
Reputatie 2
Huh? Gtbv geldt gewoon ook al heb je een e-ticket van elders. De vraag gaat om de manier waarop die geclaimd kan worden
We kunnen inderdaad deze tickets niet terugvinden in ons systeem in dat geval. Waar heb jij je ticket aangeschaft, Akm_DH_is_een_drama_geworden?
Reputatie 2
We kunnen inderdaad deze tickets niet terugvinden in ons systeem in dat geval. Waar heb jij je ticket aangeschaft, Akm_DH_is_een_drama_geworden?
Vakantieveilingen

Dat de tickets niet terug te vinden zijn in het systeem heeft er m.i. niets mee te maken? Hetgeen je via de post verstuurt kan net zo goed digitaal ingezonden worden
Omdat deze e-tickets wel via NS verzilverd worden lijkt het me dat je hiervoor wel een claim kan indienen via het formulier. Ik ga het voor de zekerheid even voor je navragen!
Badge +3
Jazeker, bij Vakantieveilingen is NS gewoon de aanbieder verder.

Maar zie vooral https://www.vakantieveilingen.nl/service.html

Ze reageren ook meestal sneller dan de NS, maar dat terzijde!
Reputatie 2
Dank voor de reacties, ik probeer het gewoon via de reguliere manier.
Is goed! Mocht er iets zijn, laat het hier weten.
Reputatie 2
Is goed! Mocht er iets zijn, laat het hier weten.
Het is gelukt! Gewoon via de reguliere manier :)

Blij dat ik niet naar Thom z'n onderbuikgevoel heb geluisterd

Maar wat op de NS-website staat klopt dan dus ook niet helemaal. Kan je daar een actie op zetten Iris?
Het staat er inderdaad wat onduidelijk. Het kan bijvoorbeeld gaan om tickets die gekocht zijn bij een andere vervoersmaatschappij. Ik ga dit neerleggen bij onze websitebeheerders!
Badge +3
Zelfs voor actiekaartjes van AH en Kruidvat e.d. is er gewoon een GTbV regeling, en Vakantieveilingen is gewoon een NS partner (daar verzilver je het kaartje dan ook) dus zou het vreemd zijn als die ineens uitgesloten zijn.

Zie hier de vergoedingentabel. Met 'per post' zal wel het (online) formulier bedoeld worden dan.

Blij dat het gelukt is!
Klopt Robert. Ondanks dat men deze tickets niet rechtstreeks bij ons koopt worden ze wel bij ons verzilverd en kan er via de reguliere, digitale weg GTBV aan worden gevraagd. Ik heb onze websitebeheerders gevraagd om de info op de site te verduidelijken en wellicht wat voorbeelden van niet NS tickets te noemen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik baseer me ook op wat op het web staat.. Webpagina's zijn er juist om snel op de actualiteit in te spelen. Prachtig middel, maar NS zou het wat beter en sneller bij moeten houden.

Reageer