beantwoord

GTBV en een afgebroken reis

• 23 juli 2015
  • 8 reacties
  • 268 Bekeken

Afgelopen vrijdag was er een aanrijding met een persoon bij Boxtel. Wij hadden een dagkaart + la place uitje gekocht om naar Den Haag te reizen vanwege een afspraak.

Wij zijn daarbij gestrand in Eindhoven en omdat de vertraging nog minstens 2.5 uur zou duren en er geen alternatief vervoer was (of de mogelijkheid om om te reizen) en we de afspraak niet zouden halen hebben wij onze reis moeten afbreken in Eindhoven.

Ik heb een GTBV forumulier aangevraagd maar hier staat (volgens mij) niks dat je kunt aangeven dat je je reis hebt afgebroken. Hoe kan ik dit alsnog aangeven. We hebben tenslotte niet van de reis gebruik kunnen maken.

En wat kan ik verwachten van de GTBV? Alleen de helft terug? Alles terug + La Place kaarten (die we ook niet hebben kunnen gebruiken). Of nieuwe codes van de spoordeelwinkel?

Tnx
icon

Beste antwoord door Sivan NS 23 juli 2015, 11:14

Hoi Pascal,

Vervelend dat je de reis hebt moeten afbreken.

Wanneer een reis is afgebroken, is een brief of email altijd handiger dan een online claim, omdat er dan persoonlijk en handmatig naar jouw case gekeken wordt. Stuur dan inderdaad ook alle bewijsstukken mee.

Als je niet aankomt op de eindbestemming heb je inderdaad recht op het gehele ticket. We kunnen ook twee nieuwe couponcodes sturen als je liever op een andere dag nog wil reizen. Dit kun je aangeven in je brief of email. De voucher voor La Place is als het goed is gewoon nog geldig. Die staat niet op datum, klopt dit?
Bekijk origineel

8 reacties

Nee u heeft recht op volledige vergoeding van de dagkaarten en u mag zelfs om 2 nieuwe dagkaarten verzoeken.
Hoi Pascal,

Vervelend dat je de reis hebt moeten afbreken.

Wanneer een reis is afgebroken, is een brief of email altijd handiger dan een online claim, omdat er dan persoonlijk en handmatig naar jouw case gekeken wordt. Stuur dan inderdaad ook alle bewijsstukken mee.

Als je niet aankomt op de eindbestemming heb je inderdaad recht op het gehele ticket. We kunnen ook twee nieuwe couponcodes sturen als je liever op een andere dag nog wil reizen. Dit kun je aangeven in je brief of email. De voucher voor La Place is als het goed is gewoon nog geldig. Die staat niet op datum, klopt dit?
Via Eva een mail verzonden op 28 juli maar die is nog steeds niet beantwoord 😞 Wel een mail gehad dat de klantenservice binnen 5 dagen antwoord geeft...
Hoi Pascal,

Je mag mij even een priv├ębericht sturen met je e-mailadres. Dan zoek ik je e-mail er even bij!
Inmiddels reactie gekregen.

Conform de regels kom ik niet in aanmerking voor volledige compensatie maar uit coulance krijg ik toch volledige compensatie.

Ik vraag me dan wel af wanneer je wel in aanmerking zou komen voor volledige compensatie (zonder coulance). Door de plek van de aanrijding konden we effectief geen kant op. Ook richting Venlo was nog een storing. En we konden dus vanwege de plek ook niet via Rotterdam reizen. En de storing zou nog minstens 2.5 uur duren (volgens mij uiteindelijk ietsjes korter geduurd).

Maar goed ik ben zo tevreden als we maar kunnen zijn. Liefst hadden we het tripje natuurlijk gemaakt.
De reden dat het coulance is geweest, zit hem in het feit dat je dagkaarten had. Per enkele reis wordt er daarom gekeken naar vertraging. Je zou dus eigenlijk de helft moeten hebben teruggekregen. Uit coulance heeft mijn collega's echter besloten de kosten volledig te vergoeden.

Mooi dat het is opgelost!
Sivan, dat is klinkklare onzin. Er is geen sprake van coulance. NS is verplicht de reiziger van een nieuw vervoersbewijs te voorzien, aangezien de te verwachten vertraging meer dan een uur bedroeg. Absurd dat je dan met dit verhaal komt.
Ik denk dat mijn collega niet heeft begrepen dat het ging om het niet behalen van het einddoel (TS is immers helemaal nergens heen gegaan nadat hij was gestrand). In dat geval heeft een reiziger inderdaad recht op volledige vergoeding of een nieuwe couponcode.

Reageer