beantwoord

GTBV-formulier

• 9 oktober 2015
  • 6 reacties
  • 279 Bekeken

Reputatie 2
Gisteren met bijna vijf kwartier vertraging op de plaats van bestemming aangekomen. Jammer want het familiebezoek duurde nu wel erg kort. Gisteravond toch maar even getracht een GTBV-claim in te dienen. Online claimen blijkt alleen mogelijk vanuit 'Mijn reishistorie.' Maar aangezien we met een papieren e-ticket reisden is er van deze reis geen historie... Maakt op zich niet uit als je dan maar even het papieren GTBV-formulier kunt downloaden en uitprinten. Nergens te vinden op de NS-site! Ontmoedigingsbeleid?
icon

Beste antwoord door Tochjo 9 oktober 2015, 10:53

Omdat elk formulier een eigen code heeft, kan een formulier niet afgedrukt of gekopieerd worden. Via deze pagina kunt u papieren formulieren aanvragen. Ze worden dan thuisbezorgd.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Omdat elk formulier een eigen code heeft, kan een formulier niet afgedrukt of gekopieerd worden. Via deze pagina kunt u papieren formulieren aanvragen. Ze worden dan thuisbezorgd.
Reputatie 2
Ok, duidelijk. Ik wist al dat je de formulieren via de site kunt aanvragen of op een station ophalen Al vraag ik me wel af of het technisch niet mogelijk is om ook elektronisch te downloaden formulieren van een unieke code te voorzien. Er is vast wel een ICT'er op dit forum die daar een antwoord op heeft!
Reputatie 1
Natuurlijk is dat technisch mogelijk. Maar dan moet het wel gemaakt worden. Dat kost waarschijnlijk te veel geld, waardoor de prijzen weer omhoog gaan enz.

Toch maar lekker ouderwets pennen om geld terug te krijgen! Het loont in ieder geval!
Hoi Tom!

Het risico dat men dan toch formulieren met dezelfde nummers gaan printen of kopiƫren is te groot. We zijn echter wel bezig om binnen zes maanden de mogelijkheid aan te bieden om zowel de eenmalige chipkaart als de e-ticket online te kunnen claimen.
Reputatie 1
Ah zo. Dat met dat printen klopt inderdaad, dan wordt het voor jullie administratie ongetwijfeld ook erg lastig.

Ik doelde in ieder geval meer op het online kunnen claimen. Dat jullie daar nu mee bezig zijn is naar mijn mening een grote stap in de goede richting! 😃
Dat vind ik ook! 🙂

Reageer