Ik diende een claim in voor GTbV na een half uur vertraging met een Flex Weekend Vrij abonnement (rit i/h wknd). Ik kreeg (automatisch en snel) een voor mij onduidelijk berekend bedrag vergoed, nl. € 4.15.
- Het was niet 1/12 van de maandprijs, want 12 x 4.15 = € 49.80 i.p.v. € 35
- Het was ook niet de helft van de ritprijs, want die was € 14.22 (op basis van 40 % korting) of € 23.70 (100 .
Dus ik reageerde op de toekenning met een vraag om de berekening. Antwoord: 1/12 van de maandprijs.
Behalve dat het voor een Flex Weekend Vrij abonn. volgens NS’ eigen Vergoedingentabel de helft v/d ritprijs (en niet 1/12 v/d maandprijs) zou moeten zijn, snap ik er weinig van. Het heeft ws. ook geen zin om nog eens te reageren en ik wil de schaarse Klantenservice-tijd niet misbruiken, maar toch zou ik graag begrijpen hoe er berekend wordt.
Last but not least: het ging me in dit geval niet eens om deze vergoeding, maar ik diende de claim “uit ballorigheid” in omdat een andere claim wegens 3 uur vertraging op een lange reis nooit goed verwerkt werd.