beantwoord

GTBV na uitcheck bij andere vervoerder

• 8 september 2016
  • 6 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 3
Eerst even de feiten op een rijtje. Op dinsdag 6 september gereisd van De Vink naar Leeuwarden. Vertrek 10.01, geplande aankomst 12.56. Kort voor Meppel de mededeling dat de trein vanwege een aanrijding met een persoon niet verder zou gaan dan Heerenveen. Omgeroepen werd ook dat reizigers voor Leeuwarden het beste konden omreizen via Groningen. Dus in Meppel overgestapt. In Groningen bij NS uitgecheckt en ingecheckt bij Arriva. In Leeuwarden bij Arriva uitgecheckt om 14.20 uur, meer dan een uur vertraging dus.
Nu mijn vraag: hoe werkt GTBV als je niet bij NS bent uitgecheckt op je eindbestemming maar bij een andere vervoerder?
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 8 september 2016, 15:50

Dankjewel, Thom! Aan dit antwoord heb ik meer dan aan dat van een medewerker van de servicebalie in Leeuwarden... Ik vermoedde al dat het niet via een GTBV-formulier zou kunnen, maar genoemde medewerker hield vol van wel.
Overigens doet zich wel iets vreemds voor: de Arriva-reis van Groningen naar Leeuwarden zou maar 10 eurocent gekost hebben:
06-09-2016
dinsdag Check-uit Trein - Arriva
14:17 Leeuwarden
Check-in: Groningen
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
(Instaptarief € 10,00 - niet verreisd € 9,90) € 0,10

Daar komt de NS goedkoop vanaf...

NS vergoed in principe een deel van de prijs van De Vink-Leeuwarden, onafhankelijk van wat Arriva gekost heeft.
Arriva kostte overigens zo weinig omdat u al heel veel kilometers gereisd had. Bij overstap naar Arriva is de langeafstandskorting behouden gebleven.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De computer zal uw verzoek afwijzen omdat hij hier geen chocola van kan maken. U kunt het beste een schriftelijk verzoek indienen met een bijlage waarop u dit vertelt. Een mens beoordeelt het dan en ik verwacht dat uw claim dan terecht wordt toegekend.
Mogelijk kunt u een afschrift meesturen waar uw in- en uitchecks voor die dag staan. NS kan de gegevens van Arriva niet terughalen.
Reputatie 3
Dankjewel, Thom! Aan dit antwoord heb ik meer dan aan dat van een medewerker van de servicebalie in Leeuwarden... Ik vermoedde al dat het niet via een GTBV-formulier zou kunnen, maar genoemde medewerker hield vol van wel.
Overigens doet zich wel iets vreemds voor: de Arriva-reis van Groningen naar Leeuwarden zou maar 10 eurocent gekost hebben:
06-09-2016

Reputatie 7
Badge +4
Even voor de duidelijkheid: U dient het formulier gewoon in te vullen - zo klaar - maar u voegt er de verklaring aan toe die ik noemde. Met alleen het formulier gaat het fout 😉
Reputatie 3
Ga ik doen!
Reputatie 6
Badge +1
06-09-2016

NS vergoed in principe een deel van de prijs van De Vink-Leeuwarden, onafhankelijk van wat Arriva gekost heeft.
Arriva kostte overigens zo weinig omdat u al heel veel kilometers gereisd had. Bij overstap naar Arriva is de langeafstandskorting behouden gebleven.
Reputatie 3
Ach natuurlijk, was me even ontschoten!

Reageer