Door een grote verstoring heb ik gebruik moeten maken van vervangend vervoer en kon ik daarom pas inchecken op het station van waar de treinen weer reden (met mijn Altijd Vrij abonnement). Gelukkig verliep de treinreis verder zonder grote problemen, maar alles bij elkaar kostte toch ruim een uur meer dan normaal. Mijn GTBV ingediend via Mijn NS is afgewezen. Logisch omdat er op de reis tussen in- en uitcheckmoment weinig fout is gegaan. Hoe kan ik nu toch in aanmerking komen voor restitutie? En hoe kan ik de volgende keer in zo'n situatie extra informatie over mijn reis opgeven zodat NS een betere afweging kan maken over mijn claim?
Bij een eerdere soortgelijke claim die aanvankelijk is afgewezen kon ik overigens makkelijk via de telefoon extra informatie doorgeven, zodat de claim uiteindelijk toch is toegewezen. Ik was heel tevreden over de manier waarop het toen is afgehandeld. Deze keer heb ik het dus ook telefonisch geprobeerd, maar dat lukt nu ineens niet meer. Het enige wat ik volgens de telefoniste kan doen, is met een brief bezwaar aantekenen. Ik zou het erg vervelend vinden als het alleen nog op die omslachtige manier kan.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groeten, Bastiaan
Beste antwoord door Sivan NS
Hoi Bas,
Het was inderdaad de bedoeling dat je op het station waar je had willen vertrekken gepakt, had ingecheckt. Omdat je dat niet hebt gedaan, kon je online claim niet goedgekeurd worden. Je kunt het formulier online printen en voorzien van begeleidend schrijven, of zelf een e-mail of brief sturen met toelichting.
Bekijk origineel
Het was inderdaad de bedoeling dat je op het station waar je had willen vertrekken gepakt, had ingecheckt. Omdat je dat niet hebt gedaan, kon je online claim niet goedgekeurd worden. Je kunt het formulier online printen en voorzien van begeleidend schrijven, of zelf een e-mail of brief sturen met toelichting.