beantwoord

GTBV onterecht afgewezen wegens aangekondigde werkzaamheden

• 7 december 2015
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

Dit is een vraag die vaker op dit forum is geplaatst, dus ik verwacht een vlotte afhandeling.
Ook ik slachtoffer geworden van een onterechte afwijzing van GTBV. Op 20-09-2015 rond 19u05 vertrok ik met mijn vriendin uit Vlissingen naar Hilversum. Omdat er werkzaamheden waren, moesten we met een bus van Vlissingen naar Bergen op Zoom. Toen de bus daar aankwam, zagen we precies de trein vertrekken die we volgens de reisplanner hadden moeten hebben. Het logische gevolg was zeer zichtbaar: 25 behoorlijk pissige reizigers op het perron. De volgende trein ging namelijk pas 30 minuten later. Mijn vriendin betaalde 50 cent voor een supersmerig toilet zonder wc-papier, waardoor de woede extra groeide.
Conclusie: een reis die normaal 3 uur duurt, en met de werkzaamheden 4 uur, heeft ons uiteindelijk 4 en een half uur gekost (en 50 cent extra en 2 uur met een vieze broek). Mijn vriendin heeft geen reishistorie dus kan niks terugvragen, en de NS is zelfs te beroerd om de helft van mijn reiskosten te retourneren terwijl dat echt het minste is wat ik zou kunnen verwachten.
Waarom is er ├╝berhaupt geen communicatie geweest tussen die bus en trein? Ook een interessante misstand, maar mij gaat het nu vooral om dat geld.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 7 december 2015, 15:17

Hoi Marijn, en welkom op het forum.

Vervelend dat jullie reis zo is verlopen. Er waren inderdaad werkzaamheden waardoor er rekening gehouden moest worden met een extra reistijd van 15 tot 45 minuten. Je geeft als vertrektijd 19.07 op, maar ik denk dat je de trein van 19.08 had. Je zou dan om 22.14 of 22.07 aankomen. In jouw geval ben je bijna een uur later pas uitgecheckt. Gebaseerd op de informatie die je geeft, en je reistransacties, heb ik je claim in dit geval alsnog goedgekeurd. Ik raad je aan je vriendin te vragen dit verzoek in te dienen per brief, zodat er meteen een medewerker kijkt naar het verzoek, in plaats van het systeem. Dan kan er namelijk rekening worden gehouden met de aanvullende informatie die je geeft.

Hopelijk verloopt een volgende reis een stuk prettiger.
Bekijk origineel

4 reacties

Dit kan wel wanneer je een formulier gebruikt en daar een begeleidend schrijven bijvoegt. Via Mijn NS kan dit niet, omdat dit technisch gezien niet wenselijk is.
Hoi Sivan,
Fijn dat mijn verzoek via het forum wel serieus genomen wordt. Kan dit in de toekomst misschien ook direct bij de claim? Bijvoorbeeld een uitlegveldje bij het indienen, of een optie 'er waren wel geplande werkzaamheden, maar dit is niet de oorzaak van mijn vertraging geweest' om aan te vinken? Of dat er bij twijfel een vraag per e-mail wordt gesteld over wat er is gebeurd, in plaats van maar meteen de aanvraag afkeuren? Dat laatste wekt duidelijk vaker irritatie bij klanten.
Hoi Marijn, en welkom op het forum.

Vervelend dat jullie reis zo is verlopen. Er waren inderdaad werkzaamheden waardoor er rekening gehouden moest worden met een extra reistijd van 15 tot 45 minuten. Je geeft als vertrektijd 19.07 op, maar ik denk dat je de trein van 19.08 had. Je zou dan om 22.14 of 22.07 aankomen. In jouw geval ben je bijna een uur later pas uitgecheckt. Gebaseerd op de informatie die je geeft, en je reistransacties, heb ik je claim in dit geval alsnog goedgekeurd. Ik raad je aan je vriendin te vragen dit verzoek in te dienen per brief, zodat er meteen een medewerker kijkt naar het verzoek, in plaats van het systeem. Dan kan er namelijk rekening worden gehouden met de aanvullende informatie die je geeft.

Hopelijk verloopt een volgende reis een stuk prettiger.
Ohja, het claimnummer is 40986991. Graag herziening.

Reageer