beantwoord

GTBV op OV-chipkaart?


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Beste NS,

Zojuist heb ik geld teruggevraagd voor een vertraging die ik heb opgelopen. Kan gebeuren.
Het viel me alleen op dat het geld alleen teruggestort kan worden op een bankrekening.
Ik had het eigenlijk handiger gevonden als ik het bedrag terug op mijn OV-chipkaart had kunnen laten storten. Is er een mogelijkheid om deze keuze toe te voegen?

Benieuwd naar jullie reactie.
icon

Beste antwoord door Denice NS 31 januari 2019, 21:45

Hi MK_NS. Welkom bij de Community!

Ik kan me voorstellen dat terugstorten op je OV-chipkaart gunstiger is natuurlijk. Helaas hebben wij deze mogelijkheid niet. Ook als je via onze Klantenservice een verkeerde/gemiste check in/uit laat corrigeren storten we dit terug op je bankrekening. Wij hebben geen mogelijkheid om restitutie als saldo klaar te zetten op de OV-chipkaart. Klantenservice OV-chipkaart heeft dit, als eigenaar van de OV-chipkaart, wel. Zo krijg je, als je bijvoorbeeld een vergeten check-uit claimt via www.uitcheckgemist.nl, dit wel terug op je OV-chipkaart. De vervoerder maakt het restitutiebedrag dan eerst over naar Klantenservice OV-chipkaart die het vervolgens als saldo zijnde klaarzet op je OV-chipkaart. Ook kan je via hun website saldo bestellen. Dit zetten ze klaar op je kaart en kan je dan bij de automaat ophalen via 'ophalen bestelling'. Ik ben bang dat er aan de manier van uitbetalen van restitutie voor Geld Terug bij Vertraging op korte termijn geen verandering gaat komen. Ik heb je wens uiteraard wel intern doorgezet naar de juiste mensen 😀.

Bekijk origineel

1 reactie

Hi MK_NS. Welkom bij de Community!

Ik kan me voorstellen dat terugstorten op je OV-chipkaart gunstiger is natuurlijk. Helaas hebben wij deze mogelijkheid niet. Ook als je via onze Klantenservice een verkeerde/gemiste check in/uit laat corrigeren storten we dit terug op je bankrekening. Wij hebben geen mogelijkheid om restitutie als saldo klaar te zetten op de OV-chipkaart. Klantenservice OV-chipkaart heeft dit, als eigenaar van de OV-chipkaart, wel. Zo krijg je, als je bijvoorbeeld een vergeten check-uit claimt via www.uitcheckgemist.nl, dit wel terug op je OV-chipkaart. De vervoerder maakt het restitutiebedrag dan eerst over naar Klantenservice OV-chipkaart die het vervolgens als saldo zijnde klaarzet op je OV-chipkaart. Ook kan je via hun website saldo bestellen. Dit zetten ze klaar op je kaart en kan je dan bij de automaat ophalen via 'ophalen bestelling'. Ik ben bang dat er aan de manier van uitbetalen van restitutie voor Geld Terug bij Vertraging op korte termijn geen verandering gaat komen. Ik heb je wens uiteraard wel intern doorgezet naar de juiste mensen 😀.

Reageer