beantwoord

GtbV verschillende vervoerders & poortjes Arnhem

• 13 november 2015
  • 2 reacties
  • 130 Bekeken

Reputatie 1
hallo,
Gisteren zat ik in de Arrivatrein van Zutphen naar Winterswijk, maar door een storing reed de trein niet verder dan Vorden. Ik heb er toen voor gekozen terug te reizen naar Zutphen, om dan met NS naar Arnhem te gaan en met Arriva naar W'wijk. Ik kwam twee uur later dan gepland thuis. Ik had geen haast en heb een prettige reis gehad die me slechts drie euro extra heeft gekost - heb niet zoveel zin in het gedoe van een GtbV-aanvraag maar vraag me wel af hoe ik dat zou moeten doen als ik het wel zou willen.
- hoe kom ik er achter of deze route een 'officieel' omreisadvies is geweest?
- zou ik mijn geld bij Arriva of NS terug kunnen vragen? Arriva is de verantwoordelijke partij, maar NS heeft mijn geld gekregen.

Door deze omweg kwam ik wel op station Arnhem terecht, dat er na de achttienjarige verbouwing wel erg goed uitziet. Behalve dan die vermaledijde poortjes. Wat jammer! Wat ontzettend jammer dat zo'n open ruimte zo ontsierd wordt met een barricade van grijze poortjes. Arrivapoortjes naast NS-poortjes, en het verschil is niet erg duidelijk - dat gaat problemen opleveren! En ook hier toiletten buiten de poortjes. Ook niet erg handig.
Is er iemand wèl tevreden over poortjes? Wegen de voordelen al op tegen de nadelen?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 13 november 2015, 11:36

Volgens deze pagina is er niet geadviseerd om om te reizen, maar werden er stopbussen ingezet. Dat had u ter plekke al te weten moeten komen, want als het een officieel omreisadvies was, had u niet bij NS in- en uit moeten checken, maar ingecheckt moeten blijven bij Arriva van Zutphen tot Winterswijk.

- zou ik mijn geld bij Arriva of NS terug kunnen vragen? Arriva is de verantwoordelijke partij, maar NS heeft mijn geld gekregen.
Dat had gekund bij Arriva, maar mogelijk in dit geval pas bij een te verwachten vertraging van 60 minuten (op basis van de Europese regelgevend), omdat uit de in- en uitcheck-gegevens zal blijken dat u twee losse reizen bij Arriva met daartussen een reis bij NS hebt gemaakt. Ik ken echter niet de exacte inhoud van de gtbv-regeling van Arriva.
Bekijk origineel

2 reacties

Volgens deze pagina is er niet geadviseerd om om te reizen, maar werden er stopbussen ingezet. Dat had u ter plekke al te weten moeten komen, want als het een officieel omreisadvies was, had u niet bij NS in- en uit moeten checken, maar ingecheckt moeten blijven bij Arriva van Zutphen tot Winterswijk.

Dat had gekund bij Arriva, maar mogelijk in dit geval pas bij een te verwachten vertraging van 60 minuten (op basis van de Europese regelgevend), omdat uit de in- en uitcheck-gegevens zal blijken dat u twee losse reizen bij Arriva met daartussen een reis bij NS hebt gemaakt. Ik ken echter niet de exacte inhoud van de gtbv-regeling van Arriva.
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie Pe_pe,
Ik ga er helemaal vanuit dat ik bij Arriva wel (een deel van) mijn geld terug zou kunnen krijgen, maar eigenlijk is het me teveel gedoe voor die drie euro & Arriva kon er ook niets aan doen & ik vond 't eigenlijk helemaal niet erg om er wat langer over te doen & ik hoop dat de ov-bedrijven voldoende winst blijven maken om heel snel de single check-in te kunnen ontwikkelen.

Prettige dag!

Reageer