beantwoord

Heroverweging claim 41063950

• 30 december 2015
  • 7 reacties
  • 76 Bekeken

Mijn claim 41063950 is afgewezen. Ik zou dit graag heroverwogen willen hebben om de volgende reden:

Ik zie dat het gewenste aankomststation verkeerd in de claim staat. Deze staat op Zutphen, maar had Utrecht CS moeten zijn. Ik snap overigens niet hoe dit zo in de claim is terecht gekomen. Dit heb ik niet zelf gekozen..

Achtergrond:
Op 24 november 2015 wilde ik om 08:36 uur van Nijmegen-Lent naar Utrecht CS reizen. Ik ben in de stoptrein naar Arnhem gestapt en kwam er al snel achter dat er een grote stremming was tussen Arnhem en Utrecht. Ik heb toen besloten om te reizen van Arnhem via Den Bosch naar Utrecht en ook in die trein gestapt. Echter, bleek onderweg dat er ook een flinke stremming was tussen Den Bosch en Utrecht. Na even mijn opties overwogen te hebben ben ik in Den Bosch weer terug gegaan naar Nijmegen-Lent, daar uitgecheckt (10:53 uur) en de auto naar Utrecht genomen. Aangezien ik in Nijmegen-Lent ben in- en uitgecheckt is er 20 euro afgeboekt. Vertraging was ruim meer dan 1 uur en de afzonderlijke stremmingen tussen Arnhem-Utrecht en Den Bosch-Utrecht waren ieder ook meer dan 1 uur.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Sivan NS 31 december 2015, 15:10

Mijn collega van de afdeling Claims heeft de claim herzien.

Peter heeft geclaimd van Nijmegen Lent naar Nijmegen Lent en op de bewuste dag was er een probleem van Nijmegen naar Utrecht en ook via Den Bosch was het niet mogelijk om om te reizen. Mijn collega heeft nu Utrecht ingevuld als eindstation en zal de € 20.00 terugbetalen (instaptarief).
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Peter, en welkom op het forum!

Ik zal jouw claim morgen opnieuw beoordelen en aanpassen indien nodig. Ik koppel mijn bevindingen dan terug.
Peter, ik heb je claim bekeken.

Je claimt voor Nijmegen Lent - Zutphen. Je hebt echter alleen een in- en uitcheckmoment op Nijmegen Lent. Je reistransacties zijn dus incompleet.

Gezien jouw verhaal, begrijp ik dat je op basis van de informatie die is gegeven, hebt gekozen voor de auto. Omdat je geen afgekocht product hebt (bijvoorbeeld Traject Vrij), heb je in feite niet betaald voor de reis Nijmegen Lent - Utrecht CS. Je hebt ook geen reistransacties. Om die reden kan ik jouw claim niet goedkeuren. Mocht je toch een aanvullend bezwaar willen indienen, dan kan dit schriftelijk via mijn collega's bij de afdeling claims.
peterc heeft in dit geval op basis van artikel 6.1 van de AVR-NS wegens een te verwachten vertraging van meer dan 60 minuten naar de bedoelde eindbestemming recht op kosteloos vervoer terug naar het vertrekstation en volledige terugbetaling, van in dit geval het instaptarief.

Peter heeft geclaimd van Nijmegen Lent naar Nijmegen Lent en op de bewuste dag was er een probleem van Nijmegen naar Utrecht en ook via Den Bosch was het niet mogelijk om om te reizen. Mijn collega heeft nu Utrecht ingevuld als eindstation en zal de € 20.00 terugbetalen (instaptarief).
Peter, ik heb je claim bekeken.

Je claimt voor Nijmegen Lent - Zutphen. Je hebt echter alleen een in- en uitcheckmoment op Nijmegen Lent. Je reistransacties zijn dus incompleet.

Gezien jouw verhaal, begrijp ik dat je op basis van de informatie die is gegeven, hebt gekozen voor de auto. Omdat je geen afgekocht product hebt (bijvoorbeeld Traject Vrij), heb je in feite niet betaald voor de reis Nijmegen Lent - Utrecht CS. Je hebt ook geen reistransacties. Om die reden kan ik jouw claim niet goedkeuren. Mocht je toch een aanvullend bezwaar willen indienen, dan kan dit schriftelijk via mijn collega's bij de afdeling claims.

Dit snap ik niet.. Juist omdat er zoveel vertraging was heb ik geen reistransactie _kunnen_ doen! Ik zou dan ook verwachten dat juist in zo'n geval de NS geen 20 euro in rekening brengt.

OK, dat is mooi!
Dit snap ik niet.. Juist omdat er zoveel vertraging was heb ik geen reistransactie _kunnen_ doen! Ik zou dan ook verwachten dat juist in zo'n geval de NS geen 20 euro in rekening brengt.

Wat u had kunnen doen is in 's-Hertogenbosch (toen u het opgaf om uw eindbestemming te bereiken) uitchecken en opnieuw inchecken voordat u terug reisde naar uw beginstation. Dat was wat meer in lijn met de regeltjes geweest.

Reageer