beantwoord

Hoe is de GTBV bij op saldo reizen met een abonnement dat soms vrij reizen biedt?

• 1 juni 2014
  • 4 reacties
  • 293 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Er staat op de site (http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit) en in de folder van het GTBV-formulier voor een abonnement dat soms vrij reizen biedt (Dal Vrij, Weekend Vrij, Studentenreisproduct) een vast bedrag aan vergoeding, maar er staat ook een regel voor vergoeding bij op saldo reizen.

Welke geldt bij op saldo reizen met zo'n abonnement?

Zie ook https://forum.ns.nl/abonnementen-2/restitutie-vertraging-weekend-studenten-week-abonnement-1758, een soortgelijke vraag is toen door een moderator als beantwoord gemarkeerd zonder de vraag te beantwoorden.
icon

Beste antwoord door Thom 1 juni 2014, 12:05

In het weekend krijg je je vergoeding op basis van 1/12 dan wel 1/6 bij een vertraging van 30 dan wel 60 minuten als je de weekendvrijkaart hebt. Door de week is de regeling gewoon op basis van het reizen op saldo. Zo werkt het ook in de praktijk, stikt genomen is de weekendvrijkaart door de week een dalvoordeelabonnement. Bij Dalvrij is er meestal sprake van een teruggave van een deel van het abonnement, maar kan het gebeuren dat je in de spits incheckt. Dan is er ook gewoon sprake van reizen op saldo.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
In het weekend krijg je je vergoeding op basis van 1/12 dan wel 1/6 bij een vertraging van 30 dan wel 60 minuten als je de weekendvrijkaart hebt. Door de week is de regeling gewoon op basis van het reizen op saldo. Zo werkt het ook in de praktijk, stikt genomen is de weekendvrijkaart door de week een dalvoordeelabonnement. Bij Dalvrij is er meestal sprake van een teruggave van een deel van het abonnement, maar kan het gebeuren dat je in de spits incheckt. Dan is er ook gewoon sprake van reizen op saldo.
Reputatie 6
Badge +2
Aha, dan zal het met het Studentenreisproduct ook wel zo zijn.
Beste Dennis, ik zie dat je 3 verschillende posts met vragen over GTBV hebt gemaakt. Het lijkt me in het vervolg handiger als je zulke vragen even in 1 post stelt, want dit komt de overzichtelijkheid niet ten goede. Thom geeft hier al het juiste antwoord.
Reputatie 6
Badge +2
Op verzoek/aanraden van Hessel splits ik vragen waar mogelijk uit, zodat ze niet te ingewikkeld worden.

Ik overdrijf daarin niet, want deze vraag gaat over Dal Vrij, Weekend Vrij en het Studentenreisproduct, dat hoeft niet in drie vragen uitgesplitst te worden.

Reageer