beantwoord

Hoe lang duurt afhandelen van een ingediende claim?

• 4 maart 2019
  • 5 reacties
  • 219 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Op 17 februari claim ingediend ivm opgelopen vertraging.
Week later e-mail gekregen dat de afhandeling niet lukt binnen 5 werkdagen. Men hoopt op snelle afhandeling

4 maart nu. Geen antwoord of oplossing.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 maart 2019, 19:32

Goedenavond Peck en welkom bij de NS Community!

Helaas hebben we de laatste tijd enige achterstand in de afhandeling van deze claims. Het kan daardoor meerdere weken duren voordat de claim in behandeling wordt genomen. Als je een automatische reactie hebt gekregen is de claim in ieder geval in goede orde ontvangen, op dit moment kan ik je echter niets anders aangeven dan geduld te hebben. Je zult vanzelf een reactie ontvangen!
Bekijk origineel

5 reacties

Goedenavond Peck en welkom bij de NS Community!

Helaas hebben we de laatste tijd enige achterstand in de afhandeling van deze claims. Het kan daardoor meerdere weken duren voordat de claim in behandeling wordt genomen. Als je een automatische reactie hebt gekregen is de claim in ieder geval in goede orde ontvangen, op dit moment kan ik je echter niets anders aangeven dan geduld te hebben. Je zult vanzelf een reactie ontvangen!
Reputatie 6
Badge
Zelf heb ik vorig weekend meerdere claims ingediend, allemaal binnen vijf/zes dagen afgehandeld. Doorgaans gaat het vlot. Maar soms blijft er wel eens eentje hangen, is ook mijn eerdere ervaring.
Reputatie 5
Ik heb een keertje gehad dat een claim zo'n 10 maanden bleef hangen tot hij ineens werd uitbetaald. Soms is er ineens een enorme vertraging, als de claim net iets afwijkends heeft waarschijnlijk.
Vooral dat laatste kan inderdaad een grote impact hebben, maar ook hoe de claim wordt ingediend kan effect hebben. Via het formulier of Mijn NS gaat het doorgaans vrij snel, wanneer er een claim handmatig wordt ingediend via ons contactformulier, gaat er echter al snel wat meer tijd overheen.
Via mijn NS was er geen vertraging geconstateerd. Toch is de trein echt uitgevallen. Dus moest wel via het contact formulier.

Ik wacht rustig af

Reageer