hoe reclameren vertraging | NS Community
beantwoord

hoe reclameren vertraging

  • 22 March 2023
  • 7 reacties
  • 129 Bekeken

Hallo

 

Ik heb afgelopen weekend gereisd van zwolle naar amsterdam zuid. Deze trein had 25 min vertraging.

Daardoor mijn aansluitende trein gemist in amsterdam zuid waardoor ik 30 min vertraging had bij arriveren op mjjn eindbestemming. Ik ben door de poortjes gegaan voor het toilet dus nu 2 trajecten erin staan. 

Hoe moet ik die vertraging nu claimen?

Bij zwolle-amsterdam of amsterdam - eindbestemming? 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 22 March 2023, 12:10

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi jessinha1979 en welkom bij de NS Community! 

Balen dat je vertraging hebt opgelopen! Wanneer je de claim indient via jouw Mijn NS-account (en met een OV-chipkaart gereisd hebt), kun je bij het eerste deel van de reis klikken op ‘Geld terug bij vertraging’. Wanneer je de claim dan aan het indienen bent, kun je het uitcheckstation selecteren aan de hand van jouw reisgegevens. Ondanks het toiletbezoek, zou je dan wel Amsterdam Zuid kunnen selecteren als eindstation. Laat je weten of dat lukt?

Badge +3

Er is (na een korte overstap op Zuid, want er was immers toch geen aansluiting) doorgereisd, dus je claimt tot je eindbestemming bij de vertraagde reis vanuit Zwolle.

Lukt dat niet via Mijn NS, dan gebruik het formulier op https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html

Dankjewel. Is gelukt met invullen. 

Belachelijk. Claim is afgewezen. De trein van zwolle amsterdam zuid had 25 min vertraging. Daardoor aansluitende trein gemist waardoor ik 30 min vertraging had omdat die maar ieder half uur rijdt. Kan je ergens bezwaar maken?

Reputatie 6
Badge +2

Jammer dat de claim is afgewezen! Je kunt reageren op de afwijzingsmail met daarin jouw bezwaar. De claim zal dan opnieuw in behandeling worden genomen.

Reputatie 7
Badge +3

Belachelijk. Claim is afgewezen. De trein van zwolle amsterdam zuid had 25 min vertraging. Daardoor aansluitende trein gemist waardoor ik 30 min vertraging had omdat die maar ieder half uur rijdt. Kan je ergens bezwaar maken?

Ja, door reply op de afwijzing. Maar je hebt toch tussentijds het station verlaten? Weet je zeker dat je niet eerder met een andere verbinding naar jouw eindstation kon? En was de uiteindelijke vertraging 30+ minuten of 29 minuten? Succes met bezwaar.

De trein naar Venlo moest ik nemen en die rijdt maar 2x per uur. Ga het proberen via de email

Reageer