beantwoord

hoeveel geld terug bij vertraging?

• 3 november 2015
  • 5 reacties
  • 2094 Bekeken

Vanuit Bergen op Zoom naar Amsterdam gereisd op vrijdag 23 oktober 09;27 uur en aankomst Amsterdam Centraal om ca. 14.00 uur, als gevolg van een aanrijding met een persoon bij Rijswijk.( dus 4,5 uur, ipv bijna 2 uur) Anderhalf uur in de trein stilgestaan. Mijn reis kostte € 13,00 ( Dalurenabonnement), maar ik kreeg slechts €6,50 terug. Ik dacht dat bij vertragingen van meer dan een uur je de volle prijs van de enkele reis terug zou krijgen.
Wie weet hoe dit zit?
icon

Beste antwoord door Anonymous 3 november 2015, 23:21

Bij een vertraging van 60 minuten of langer hebt u inderdaad recht op vergoeding van de gehele ritprijs. Hebt u wellicht bij het indienen van de claim aangegeven dat uw vertraging 30 t/m 59 minuten bedroeg?
Als u hier uw claimnummer meldt, kan een moderator het wellicht morgen voor u oplossen.
Bekijk origineel

5 reacties

Bij een vertraging van 60 minuten of langer hebt u inderdaad recht op vergoeding van de gehele ritprijs. Hebt u wellicht bij het indienen van de claim aangegeven dat uw vertraging 30 t/m 59 minuten bedroeg?
Als u hier uw claimnummer meldt, kan een moderator het wellicht morgen voor u oplossen.
mijn claimnummer is 41004997. Dank voor de snelle reactie.
nee, aangegeven dat ik 60 minuten of meer vertraging had.
Beste Hdoggen, welkom op het forum.

Vervelend dat je reis zo is verlopen. Ik zie dat er voor jouw reis een vertraging van 28 minuten is gevonden, vandaar dat je een ander bedrag dan verwacht hebt ontvangen.

Ik heb even de reis bekeken. Ik zie dat de trein niet verder heeft gereden dan Den Haag HS. Er is toen een vervangende reis gevonden met een vertraging van de genoemde 28 minuten. Op basis van jouw verhaal en het feit dat je pas om 13.54 bent uitgecheckt op Amsterdam CS, heb ik je claim alsnog gewijzigd: je krijgt nu het volledige bedrag.
Dank je voor deze snelle reactie/actie.

Reageer