beantwoord

Hoopt de NS dat de reiziger niet in actie komt?

• 23 June 2021
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

Dag forumleden,

De afgelopen maand heb ik helaas een aantal keren te maken gehad met flinke vertragingen van meer dan een uur. 

Allereerst vind ik het vreemd dat je in 2021 zelf achter je geld terug bij vertraging moet gaan. Het systeem schijnt dus automatisch te kunnen herkennen of je inderdaad recht hebt op geld terug, dan zou dat systeem ook automatisch het geld terug kunnen storten in de vorm van saldo op je ov-chipkaart of verrekenen met je factuur voor NS Flex. Enfin, dat even terzijde. Daar zou ik als ondernemer ook geen voorstander van zijn ;) 

Wat ik wel vreemd vind, als je 1ste klas NS Flex altijd vrij hebt, en je hebt 60+ minuten vertraging (en dit ook aangeeft. Je altijd standaard een mailtje terugkrijgt dat je 30 t/m 59 minuten vertraging hebt gehad en dat je een 2de klas vergoeding krijgt. Later mail ik de klantenservice dan, en maken ze het alsnog netjes in orde. Maar dit is vreemd.

• Je moet al zelf in actie komen om je claim in te dienen. 
  • Dan moet je ook nog eens iedere keer mailen om ook echt aanspraak te maken op het juiste bedrag. 
  • Het is me afgelopen maand ook al eens gebeurd dat er niet werd gereageerd op mijn mailtje voor de correctie (kan een keer gebeuren dat zo’n mailtje erdoor glipt)

Toch is het vreemd, zou de NS hopen dat de reiziger het er toch maar bij laat als dit proces zo omslachtig is? 

icon

Beste antwoord door Laura NS 23 June 2021, 14:30

Hoi samtwello_24, ik vind het zelf ook best vreemd dat je restitutie krijgt voor 2e klasse, terwijl je gereisd en betaald hebt voor 1e klasse. Is dit elke keer zo en om hoeveel keer hebben we het dan? Heeft mijn collega, die in het systeem heeft gekeken voor je, nog een verklaring kunnen geven?

Bekijk origineel

1 reactie

Hoi samtwello_24, ik vind het zelf ook best vreemd dat je restitutie krijgt voor 2e klasse, terwijl je gereisd en betaald hebt voor 1e klasse. Is dit elke keer zo en om hoeveel keer hebben we het dan? Heeft mijn collega, die in het systeem heeft gekeken voor je, nog een verklaring kunnen geven?

Reageer