beantwoord

IC direct toeslag terug vragen

• 21 februari 2019
  • 3 reacties
  • 151 Bekeken

Vandaag de toeslag voor de intercity direct van Rotterdam naar Schiphol betaald, maar de trein werd kort daarna gecanceld. Dit is me al eens eerder gebeurd, waarop ik online las dat ik dit het beste terug kon vragen via de NS website via 'geld terug bij vertraging'. Deze aanvraag werd helaas en mij onduidelijk afgekeurd.

Ik reis met een gratis studentenproduct, waarvoor ik wel zelf geld betaal voor de toeslag voor de IC direct. Deze wordt vaak kort van tevoren gecanceld (nadat ik de toeslag al heb betaald) en waardoor ik een andere trein moet nemen. Ik kan online nergens een optie vinden waar ik expliciet en correct kan doorgeven dat dit gaat om het betalen en het terugkrijgen van de toeslag (voor een dienst die wordt gecanceld), en niet om de vertraging an sich. Super vervelend! Wie weet waar ik terecht kan?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 21 februari 2019, 18:24

Hallo Magriet20 en welkom bij de NS Community,

Spijtig dat jou dit is overkomen. Je hebt juist gehandeld door een claim voor geld terug bij vertraging in te dienen. Als deze wordt afgekeurd kan je een reply op de afwijzing sturen. We zullen de claim dan nogmaals bekijken en beter onder de loep nemen.

Laat je oNS weten of het is gelukt?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Een ICD toeslag kun je annuleren als je gebruik maakt van je chipkaart. Op de website staat het volgende;

"U kunt een Toeslag Intercity direct binnen 30 minuten kosteloos annuleren bij de Toeslagzuil op hetzelfde perron als waar u deze heeft gekocht."

In dit geval zal restitutie achteraf erg lastig zijn.
Je kan het eens proberen op https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-intercity-direct.html.

Geen garantie, want dit formulier is eigenlijk voor wanneer de ICD toeslagvrij is.
Hallo Magriet20 en welkom bij de NS Community,

Spijtig dat jou dit is overkomen. Je hebt juist gehandeld door een claim voor geld terug bij vertraging in te dienen. Als deze wordt afgekeurd kan je een reply op de afwijzing sturen. We zullen de claim dan nogmaals bekijken en beter onder de loep nemen.

Laat je oNS weten of het is gelukt?

Reageer