beantwoord

Idiote procedure om geld terug te krijgen bij vertraging

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
NS maakt het vrijwel onmogelijk om online geld terug te vragen bij vertraging. Eert meot een NS-account worden aangevraagd, dan 4 dagen wachten op een bevestigingsbrief eb vervolgens mag er geen oud emailadres aan je OV-kaart zijn gekoppeld. Moet je weer dagen wachten op een brief oid.
In welke tijd leeft NS eigenlijk? Als klant wil ik voor zo iets onbenulligs als geld terug bij vertraging geholpen worden en niet adminsitratief het bos worden ingestuurd. NS doet het er blijkbaar om om mensen te ontmoedigen geld terug te claimen. Lekkere tactiek als een kalnt na vijf jaar weer eens met de trein is gegaan en twee-en-een-half uur vertaging oploopt! Dan komt de klant vast terug .....
icon

Beste antwoord door Sivan NS 24 juli 2015, 14:20

Hoi Naj,

Welkom op het forum. Vervelend dat je de procedure als idioot ervaart. Je kunt ook direct aan de balie een formulier invulllen. Een mijnNS account aannmaken, waarbij je je kaart gaat koppelen om GTBV in te dienen, moet zorgvuldig gebeuren om ieders privacy te borgen. NS heeft de privacy van haar klanten erg hoog in het vaandel.
Bekijk origineel

12 reacties

En u vraag is?
Reputatie 1
Badge
het kan nog steeds VEEl simpeler-ouderwets door gewoon een formulier in te vullen. Als U met een echt kaartje hebt gereisd, is dat zelfs de enige mogelijkheid.
het kan nog steeds VEEl simpeler-ouderwets door gewoon een formulier in te vullen. Als U met een echt kaartje hebt gereisd, is dat zelfs de enige mogelijkheid.

Dat is niet meer van deze tijd! Een klant wil nu een formulier kunnen invullen zonder allerlei omslachtige en overbodige procedures op de website. Ik was al boos na 2 1/2 vertraging en een gemiste rapport uitreiking van de kinderen. Nu ben ik opnieuw kwaad!
Hoi Naj,

Welkom op het forum. Vervelend dat je de procedure als idioot ervaart. Je kunt ook direct aan de balie een formulier invulllen. Een mijnNS account aannmaken, waarbij je je kaart gaat koppelen om GTBV in te dienen, moet zorgvuldig gebeuren om ieders privacy te borgen. NS heeft de privacy van haar klanten erg hoog in het vaandel.
NS herft de privacy van haar klanten erg hoog in het vaandel.

Proest.
Als NS de privacy van haar klanten respecteert, wanneer gaat zij dan eindelijk eens reizigers met een anonieme ov-chipkaart de mogelijkheid bieden om anoniem geld terug te krijgen, bijvoorbeeld door het rechtstreeks op hun ov-chipkaart te storten in plaats van hen te vragen om alsnog hun kaartnummer, NAW-gegevens en banknummer aan te leveren?
NS herft de privacy van haar klanten erg hoog in het vaandel.

Proest.
Als NS de privacy van haar klanten respecteert, wanneer gaat zij dan eindelijk eens reizigers met een anonieme ov-chipkaart de mogelijkheid bieden om anoniem geld terug te krijgen, bijvoorbeeld door het rechtstreeks op hun ov-chipkaart te storten in plaats van hen te vragen om alsnog hun kaartnummer, NAW-gegevens en banknummer aan te leveren?

Hoe stel je je dat voor 'anoniem geld terug krijgen'? Dat je net als bij Opsporing Verzocht anoniem kunt bellen en dan je informatie achterlaat waarna NS geld gaat storten op de OV-kaart? Proest!

Hoe stel je je dat voor 'anoniem geld terug krijgen'? Dat je net als bij Opsporing Verzocht anoniem kunt bellen en dan je informatie achterlaat waarna NS geld gaat storten op de OV-kaart? Proest!

Heel simpel. Ik vul een formulier in waarop ik mijn ov-chipkaartnummer opgeef en de reden waarom ik in aanmerking meen te komen voor restitutie. Persoonsgegevens zijn hierbij niet nodig, die zijn immers niet relevant voor het wel of niet valide zijn van de claim.
De NS controleert op basis van de transactiehistorie van de opgegeven ov-chipkaart of de claim terecht is. Als dat het geval is, stort zij het saldo terug op de ov-chipkaart. Ik hoef dit dan alleen nog als bestelling op te halen.
Dat zegt Theofiel toch ? Het bedrag terugstorten op de OV chipkaart. Dat kan je afhalen bij een automaat.
En dat formulier hoeft niet ondertekend te worden?
En dat formulier hoeft niet ondertekend te worden?

Nee.
De afdeling crediteuren van NS gaat in HBG geld storten op OV-chipkaarten zonder een ondertekend formulier? Denk je dat de controleur van de jaarcijfers en de aandeelhouder dat leuk gaat vinden. En dat allemaal op basis van een formuliertje zonder iets van een naam.

Gaat niet gebeuren, nooit niet ... en het is ook een beetje naief om zoiets te wensen. Wat is er op tegen om, als je met NS reist, gewoon te zeggen wie je bent? Ik ben Erik en ik wil graag met jullie mee naar Rotterdam. Mag dat?
De afdeling crediteuren van NS gaat in HBG geld storten op OV-chipkaarten zonder een ondertekend formulier? Denk je dat de controleur van de jaarcijfers en de aandeelhouder dat leuk gaat vinden.

Vast niet, maar als er maar genoeg druk wordt uitgevoerd om anoniem reizen ook daadwerkelijk mogelijk te maken (zoals destijds is toegezegd bij invoering van de ov-chipkaart) zal hij wel moeten.
Toen NS op Tweede Paasdag had gefaald met het toepassen van de Dalurenkorting zijn ze uiteindelijk ook over de brug gekomen en hebben ze geld teruggestort op de ov-chipkaarten, zonder formulier (laat staan ondertekend).

Gaat niet gebeuren, nooit niet ... en het is ook een beetje naief om zoeiets te wensen. Wat is er op tegen om, als je met NS reist, gewoon te zeggen wie je bent? Ik ben Erik en ik wil graag met jullie mee naar Rotterdam. Mag dat?

Jij hecht blijkbaar niet aan je privacy, sommige anderen doen dat wel.

Reageer