beantwoord

ik heb een afwijzing ontvangen van geld terug bij vertraging, en daar ben ik het niet mee eens

  • 16 december 2015
  • 1 reactie
  • 120 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Het betrof een treinreis op 23 november richting Utrecht, vertrek in Roermond om 7.15 u. Deze trein is gestrand in Den Bosch.
Na vele wachten bleek de treinen nog niet te reizen en werden stopbussen ingezet. Daarop heb ik besloten terug te reizen naar Eindhoven.
Ik heb dus ingechecked in Roermond en uiteindelijk uitgechecked in Eindhoven, maar heb enkele uren tussendoor in Den Bosch doorgebracht op het station. Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 16 december 2015, 08:42

Claims worden automatisch beoordeeld door een computer op basis van de stations waar u hebt in- en uitgecheckt. De computer ziet nu dat u van Roermond naar Eindhoven gereisd hebt en heeft op dat traject geen vertraging geconstateerd. Dat u eigenlijk naar Utrecht wilde en op het traject tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht vertraging opliep, is niet meegenomen bij de beoordeling van de claim.



U kunt in het vervolg zo'n claim, waarbij de transactiegegevens van de OV-chipkaart te weinig informatie geven, beter via de klantenservice indienen, zodat u direct een toelichting kunt geven. Nu kunt u alsnog contact opnemen met de klantenservice om uw claim toe te lichten en te vragen of deze opnieuw beoordeeld kan worden.



Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.



Overigens zou u formeel geen claim moeten indienen voor Geld terug bij vertraging, omdat u uw bestemming niet hebt bereikt. U zou eigenlijk een beroep moeten doen op artikel 6.1 van de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS). Daarin staat welke keuzes een reiziger heeft als redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging meer dan zestig minuten zal zijn, en terugreizen naar het vertrekstation met terugbetaling van de gemaakte kosten is een van de opties. Ik verwacht echter dat u uw reiskosten al vergoed krijgt als u uw afgewezen claim met de klantenservice bespreekt.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Claims worden automatisch beoordeeld door een computer op basis van de stations waar u hebt in- en uitgecheckt. De computer ziet nu dat u van Roermond naar Eindhoven gereisd hebt en heeft op dat traject geen vertraging geconstateerd. Dat u eigenlijk naar Utrecht wilde en op het traject tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht vertraging opliep, is niet meegenomen bij de beoordeling van de claim.

U kunt in het vervolg zo'n claim, waarbij de transactiegegevens van de OV-chipkaart te weinig informatie geven, beter via de klantenservice indienen, zodat u direct een toelichting kunt geven. Nu kunt u alsnog contact opnemen met de klantenservice om uw claim toe te lichten en te vragen of deze opnieuw beoordeeld kan worden.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Overigens zou u formeel geen claim moeten indienen voor Geld terug bij vertraging, omdat u uw bestemming niet hebt bereikt. U zou eigenlijk een beroep moeten doen op artikel 6.1 van de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS). Daarin staat welke keuzes een reiziger heeft als redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging meer dan zestig minuten zal zijn, en terugreizen naar het vertrekstation met terugbetaling van de gemaakte kosten is een van de opties. Ik verwacht echter dat u uw reiskosten al vergoed krijgt als u uw afgewezen claim met de klantenservice bespreekt.

Reageer