beantwoord

inchecken daluren bij treinuitval

• 24 november 2015
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

Ik heb Dal vrij. Ik wilde vanochtend de sprinter van 6:29u uit Bilthoven naar Utrecht nemen om vandaar verder naar Rotterdam te reizen. Voordat ik van huis vertrok zag ik dat deze sprinter vandaag niet zou rijden. Ik ben toch maar op tijd naar het station gegaan om nog gratis te kunnen reizen. Maar het is wel vervelend om onnodig op een koud station te wachten op de volgende trein.
Kan ik in zo'n geval ook later van huis gaan, na 6:35u inchecken en achteraf mijn reiskosten terug krijgen?
icon

Beste antwoord door JanH NS 24 november 2015, 10:48

Hallo Reko, als je na 6:35 incheckt zal je in de spits reizen en geen gebruik kunnen maken van je Dal Vrij abonnement. Dit zal normaliter ook niet achteraf worden terugbetaald, je hebt 5 minuten speling met het in- en uitchecken en dient binnen 30 minuten na het inchecken in de trein te zitten. Je zal dus wel echt voor 6:35 in moeten checken, wil je gebruik kunnen maken van het reisrecht van je Dal vrij abonnement en een eventuele claim op geld terug bij vertraging.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hmm dan wordt het wel lastig aantonen dat u de trein van 6:29u had willen nemen...
Hallo Reko, als je na 6:35 incheckt zal je in de spits reizen en geen gebruik kunnen maken van je Dal Vrij abonnement. Dit zal normaliter ook niet achteraf worden terugbetaald, je hebt 5 minuten speling met het in- en uitchecken en dient binnen 30 minuten na het inchecken in de trein te zitten. Je zal dus wel echt voor 6:35 in moeten checken, wil je gebruik kunnen maken van het reisrecht van je Dal vrij abonnement en een eventuele claim op geld terug bij vertraging.

Reageer