beantwoord

intercity defect GBTV

• 12 augustus 2021
  • 6 reacties
  • 144 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb een aantal keer met intercity defect te maken gehad ipv direct wat dus resulteerde in vertraging kan ik dit tegenwoordig via mijn ns doen of moet dit nog met een apart formulier om bij 15 min ipv 30 al te krijgen met de icd regeling 

icon

Beste antwoord door Mark NS 18 augustus 2021, 10:32

Ik heb een antwoord. De voorwaarden zijn nog steeds van toepassing en inmiddels is de tekst in het pdf. bestand ook aangepast. Vooralsnog zijn deze voorwaarden geldig tot en met 31 december 2021. Dit is nu een tijdelijke einddatum, wat er in 2022 met deze voorwaarden zal gebeuren is nog niet bekend.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Het kan in ieder geval niet via het formulier in Mijn NS en zou dus via dit formulier moeten.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of deze aparte regeling voor Intercity direct nog van toepassing is. In de voorwaarden staat namelijk dat deze Geld terug bij vertraging-regeling voor de Intercity direct en Intercity Den Haag – Eindhoven (HSL) geldt tot en met 28 februari 2021.

Reputatie 2

Op de site staat dat het nog wel is: 

• Ook als de hogesnelheidslijn deel uitmaakte van jouw reis (Intercity direct of de intercity Den Haag-Eindhoven via Breda), kun je online een aanvraag indienen. Dit kan al vanaf een vertraging van 15 minuten. Je geeft bij jouw aanvraag jouw kaartnummer op en hoeft daarom niets mee te sturen.

Kan geen screenshot maken vanwege een soort copyright blokkade die ns op screenshots heeft.

Kan NS hier duidelijkheid over geven?

Behalve de genoemde zin in de voorwaarden, lijkt verder niks erop te wijzen dat deze voorwaarden niet meer van toepassing zijn. Ik heb navraag gedaan en hoop er spoedig op terug te kunnen komen. 

Reputatie 7
Badge

Ook sinds 28 februari zijn al mijn claims (3 of 4) gewoon goedgekeurd volgens de soepele ICD voorwaarden. Invullen via het formulier kan direct (zelf doe ik dat al in de bewuste vertraagde trein) zodat je niet 24 uur hoeft te wachten.

Overigens is die datum al meermaals verschoven… De punctualiteit van de bewuste trajecten is overigens sterk verbeterd. Ik gok dat het afgeschaft wordt als de punctualiteit min of meer vergelijkbaar is met het normale HRN.

Reputatie 6
Badge

Nog sterker: als je op mijnNS het gedane reisoverzicht oproept kan je meteen aanklikken of je een claim wil doen. En de robot van NS is zelfs zo slim dat ie meteen alles afwimpelt wat volgens hun niet terecht is. NS verwacht nog steeds profetische gaven van de reiziger: je had bes via een andere route kunnen reizen en zo minder als +30 aankomen-ook al merk je dat pas als in trein 1 de vertraging toch wat oploopt en je de aansluiting net als rood achterlicht ziet.

Ik heb een antwoord. De voorwaarden zijn nog steeds van toepassing en inmiddels is de tekst in het pdf. bestand ook aangepast. Vooralsnog zijn deze voorwaarden geldig tot en met 31 december 2021. Dit is nu een tijdelijke einddatum, wat er in 2022 met deze voorwaarden zal gebeuren is nog niet bekend.

Reageer