beantwoord

Is er al iets bekend over restitutie van gemaakte extra reiskosten als gevolg van de landelijke storing gisteren?

  • 4 April 2022
  • 5 reacties
  • 292 Bekeken

Zondag 3 april om 09.47 vertrokken uit Sittard om een honkbalwedstrijd in Wassenaar te scheidsrechteren. In Alphen aan den Rijn werd iedereen om 12.21 uur uit de trein gezet met de mededeling dat er geen enkel treinverkeer meer zou zijn tot 17.00 uur in heel Nederland door een landelijke storing. Ik heb uiteindelijk mijn collega scheidsrechter bereid gevonden om mij in Alphen aan den Rijn op te pikken en om mij 18.00 uur na de wedstrijd op Den Haag Centraal af te zetten. Hier werd medegedeeld dat er vanaf 20.00 uur weer treinen zouden rijden. Contact gezocht met klantenservice, maar zij konden niet helpen. Toen uiteindelijk rond 20.00 bekend werd dat er helemaal geen treinen meer zouden rijden, werd ik met een gigantisch probleem opgezadeld. Om medische redenen moest ik naar huis. Na wederom contact gezocht te hebben met de klantenservice kreeg ik, ondanks mijn dwingende medische redenen om naar huis te moeten, simpelweg de mededeling of een hotelkamer huren en morgenvroeg naar huis reizen of een taxi naar huis nemen met geen garantie dat deze kosten vergoed zouden worden. De klantenservice heeft mij wel nog aangeraden om, gezien mijn medische redenen, toch de taxi te nemen. De kans dat kosten vergoed zouden worden waren aanwezig. Na veel wikken en wegen heb ik uiteindelijk besloten, omwille van mijn gezondheid, ondanks het feit dat ik mij dit financieel niet veroorloven kan, een taxi genomen.

Gisteren werd aangegeven dat er spoedoverleg was en dat er vandaag een beslissing zou zijn over een eventuele restitutie, maar na contact met klantenservice vanmorgen was er nog steeds niets bekend. Is er nu al iets meer bekend?

icon

Beste antwoord door Momo 4 April 2022, 18:33

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zie https://www.ns.nl/klantenservice/overig/vergoeding-storing-3-april.html

Geen garantie dat taxikosten worden vergoed maar er wordt wel aangegeven:

  • Heb je van ander vervangend vervoer gebruik gemaakt of heb je andere kosten gemaakt? Neem dan contact op met NS Klantenservice.

Is in ieder geval een poging waard.

En mocht het worden afgewezen, kijk dan op https://www.rover.nl/nieuws/2056-gestrand-wat-zijn-je-rechten-op-geld-terug helemaal onderaan hoe je je kan melden bij Rover.

Reputatie 7
Badge +3

Bij afwijzing door NS meteen je rechtsbijstandsverzekering inschakelen. 

NS zal moeten bloeden voor dit onwaarschijnlijke geblunder en het niet nakomen van de zorgplicht als vervoerder.

Wat iMark zegt, de NS had wel treinen kunnen laten rijden alleen was de wil er duidelijk niet bij het management. De NS heeft absoluut niet alles gedaan om enige vorm van treinvervoer te organiseren, zoals je kunt lezen in de media roert ook het personeel zich omdat die zich inmiddels ook schamen voor het management van de NS die het hele spoorbedrijf kapot aan het maken is met hun onkunde en gebrek aan kennis.

Reputatie 7
Badge +1

De staatsecretaris van Infrastructuur is ook niet bepaald blij met wat er gisteren gebeurde:
https://nos.nl/artikel/2423860-staatssecretaris-noemt-aanpak-ns-storing-onder-de-maat-ook-fnv-kritisch

Hallo Ump en welkom bij de NS Community,

 

Er is inmiddels bekend over hoe wij onze reizigers tegemoet gaan komen. Via dit topic kan je alles achterhalen en ook je vragen stellen.

Reageer