beantwoord

Is geld terug bij vertraging mogelijk?

  • 11 september 2017
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Mijn moeder heeft vandaag met de NS van Dordrecht naar Assen en terug gereisd. Op de heenweg ging het goed, op de terug weg niet.
Om 13:35 heeft zij in Assen de trein naar Rotterdam Centraal gepakt. Voor station Zwolle was er ineens en wisselstoring, de trein moest een stuk terug gereden worden wat resulteerde in een vertraging van 20 minuten. Omdat de trein vervolgens achter de sprinter zat werd deze met een vertraging van 30 minuten in Amersfoort opgeheven.
Vervolgens was er op Utrecht Centraal geen trein beschikbaar richting Rotterdam. Om 16:52 is ze daarom in de sprinter naar Geldermalsen gestapt. Vervolgens hoefde ze in Geldermalsen door een vriendelijke conducteur niet een extra kaartje voor Arriva te kopen om naar Dordrecht te gaan. Ze stapte echter in Dordrecht Stadspolders al uit waar ze werd opgehaald omdat dat dichterbij huis is. Dit was om 18:28.
Uiteindelijk was ze dus om 18:28 in Dordrecht in plaats van 16:22 door vertraging op het traject van de NS.
Is de geld terug bij vertraging regeling dan van toepassing? Ook al is ze via een omweg terug gereisd en ze gebruik maakte van een e-ticket?
Alvast bedankt voor uw reactie.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 11 september 2017, 21:28

Wat ontzettend vervelend dat je moeder zoveel last van vertraging had W.Doelman. Het is zeker mogelijk geld terug te vragen. Als ze aanvinkt dat ze haar eindbestemming niet heeft bereikt, kan ze gewoon een claim indienen.
Bekijk origineel

1 reactie

Wat ontzettend vervelend dat je moeder zoveel last van vertraging had W.Doelman. Het is zeker mogelijk geld terug te vragen. Als ze aanvinkt dat ze haar eindbestemming niet heeft bereikt, kan ze gewoon een claim indienen.

Reageer