beantwoord

is uitchecken en inchecken reden voor een afwijzing voor geld retour

• 7 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 183 Bekeken

Op 23 september ben ik, met heel veel anderen, rond half 9 'gestrand' op station Driebergen-Zeist vanwege een overwegstoring. De NS zet bussen in. Er kwam 1 bus en zoveel mensen passen niet in een bus. En ik begrijp dat er niet direct een 'blik bussen' beschikbaar is maar dit aantal was een beetje jammer...
Verschillende informatieberichten over de tijd waarop de storing opgeheven zou zijn, eerst om 9.30, dan om 9.45 en uiteindelijk om 10.30. Dat leidde bij mij tot een uitcheckactie en nieuwe incheckactie en toch weer een uitcheckactie, want misschien kon ik gewoon een lijnbus nemen. Helaas verloren moeite want ook daar was logischerwijs de toeloop behoorlijk. En nieuwe treinen blijven komen dus de aanloop blijft.
Na heel veel wachten lukte het me om 10.45 uur in een bus te komen en was ik rond 11.00 uur bij de Jaarbeurs waar ik eigenlijk om 9.00 uur in een stand werd verwacht.

Ik vraag me af wat nu de motivatie is van de afwijzing van het geld retour?
Gaat het om de uiteindelijke vertragingstijd of wordt gekeken naar de tijd van inchecken - uitchecken - inchecken - uitchecken want met dit soort reisinformatie was het voor mij lastig te bepalen of ik nu wel of niet tussendoor moest uitchecken. Had ik dat niet gedaan dan was waarschijnlijk de afwijzing een toewijzing geweest.
icon

Beste antwoord door Denice NS 7 oktober 2016, 11:15

Hi Astrid.

Vervelend dat je claim is afgewezen! :(

Bij het beoordelen van je claim kijken we, of eigenlijk de computer, naar je opgegeven vertrektijd en je check-in en check-uit station. Als je meerdere malen bent in- en uitgecheckt zal dit niet worden meegenomen in de beoordeling van de claim want de computer 'ziet' dit niet.

Er kan wel een herziening voor je aangevraagd worden. Daar kunnen we dan ook heel duidelijk bij vermelden hoe je reissituatie die dag is geweest :)

Ik wil je aanraden om, voor het aanvragen van een herziening, even contact met ons op te nemen via onze Live Chat, Twitter of Facebook of telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief).
Bekijk origineel

1 reactie

Hi Astrid.

Vervelend dat je claim is afgewezen! :(

Bij het beoordelen van je claim kijken we, of eigenlijk de computer, naar je opgegeven vertrektijd en je check-in en check-uit station. Als je meerdere malen bent in- en uitgecheckt zal dit niet worden meegenomen in de beoordeling van de claim want de computer 'ziet' dit niet.

Er kan wel een herziening voor je aangevraagd worden. Daar kunnen we dan ook heel duidelijk bij vermelden hoe je reissituatie die dag is geweest :)

Ik wil je aanraden om, voor het aanvragen van een herziening, even contact met ons op te nemen via onze Live Chat, Twitter of Facebook of telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief).

Reageer