beantwoord

Kan geen geld terug bij vertraging aanvragen op terugreis

• 3 november 2014
  • 38 reacties
  • 1283 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik had vertraging op de terugreis, maar ik mag alleen geld terug voor heenreis of retour aanvragen? Waar is de terugreis gebleven?

icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 3 november 2014, 19:59

Wanneer je slechts 1x vertraging hebt gehad kies je voor Heenreis en vul je de gegevens in van de reis met vertraging.
Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 4
Badge
Wanneer je slechts 1x vertraging hebt gehad kies je voor Heenreis en vul je de gegevens in van de reis met vertraging.
Dan hoort daar "enkele reis" te staan, niet heenreis.

Moet ik gaan liegen en zeggen dat ik vertraging op de heenreis had? Ik begrijp dat de NS daar geen problemen mee heeft, die schroomt niet voor een leugen, maar ik heb daar wel principiële bezwaren tegen.
Hallo Niek,

Je kan dan zoals al aangegeven kiezen voor vertraging op de heenreis. Ik begrijp de verwarring en hier zou inderdaad beter enkele reis kunnen zijn. Je signaal hierover ga ik doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling.

Groet,
Marjan
Zeven dagen later en het formulier is nog steeds verkeerd. Bij deze wil ik melden dat de NS mij dwingt het formulier niet volledig en niet naar waarheid in te vullen :@

Waar is de service?
Reputatie 4
Badge
Het aanpassen van de website bij NS duurt voor zulke zaken tussen de twee en vier weken. Bij NS internationaal nog langer, zo is mijn ervaring.

Dus nog even geduld a.u.b.
Maanden geleden is het al via Eva doorgegeven, dit is echt iets wat binnen twee minuten aangepast kan worden.
Reputatie 4
Badge
Maanden geleden is het al via Eva doorgegeven, dit is echt iets wat binnen twee minuten aangepast kan worden.

Eva? die nemen ze zelfs bij NS zelf niet serieus.
Die is er alleen om mensen zo lang mogelijk van de klantenservice weg te houden.
Via Eva een e-mail gestuurd is wat ik bedoelde.
Het is nog steeds niet aangepast.
Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Reputatie 6
Badge +2
Dan hoort daar "enkele reis" te staan, niet heenreis.

Moet ik gaan liegen en zeggen dat ik vertraging op de heenreis had?

Ik vind dat geen liegen: je gaat heen van A, naar B. Het ligt voor de hand dat het voor GTBV niet uitmaakt waar je woont of welke andere reizen je ervoor of erna maakt. Alleen in de context van een retourbiljet heeft "heenreis" een meer specifieke betekenis.
Het heeft geen nut om een fout in het systeem goed te praten. Zeg gewoon: ja dat klopt niet, dat moet gecorrigeerd worden.
Reputatie 6
Badge +2
Ik vind het ook niet zo duidelijk.

Ik zie trouwens dat je een datum moet invullen, maar geen stations. Het lijkt me dus niet geschikt voor een OV-Jaarabonnement. Is dit een digitaal formulier voor het oude trajectabonnement?
Nee, voor het OV jaarabonnement. Onderin wordt er naar een traject gevraagd.

Reputatie 6
Badge +2
Aha. Dus "retour" is voor het geval dat je toevallig zowel op een reis van A naar B als een reis van B naar A op dezelfde dag minstens 30 minuten vertraging hebt gehad. Dat komt volgens mij niet zo vaak voor, dus het is misschien wat overdreven om het formulier zo te maken dat dat in één keer kan worden opgegeven.

De gevallen kunnen dan op het formulier omschreven worden als "op één enkele reis vertraging" en "zowel op een heenreis als op de terugreis vertraging".
De fout is na 2 maanden nog steeds niet opgelost: ik kan geen terugreis invoeren bij geld terug bij vertraging.

Vindt de NS het wel goed dat er fouten in het systeem staan?

De laatste keer dat een moderator heeft gereageerd is 2 maanden geleden.

Worden klachten niet serieus genomen?
Ik heb het nogmaals onder de aandacht gebracht Niek. Vertrouw erop dat dit een probleem is dat zeker op te lossen is. We gaan ermee aan de slag 😉
Op welk termijn Herman? De fout staat nog steeds in het systeem. Hoezo moet ik vertrouwen in de NS hebben? Op basis waarvan?

Wordt de bug er expres ingehouden om de klant maximaal te irriteren? Of geef ik de NS dan teveel credit en kunnen jullie de bug in het systeem niet eens vinden?
Meer dan drie maanden verder:

Ik kan nog steeds geen geld terug bij vertraging aanvragen op terugreis, maar ik begrijp dat het personeel bij de ICT wel meer steken laat vallen?
Je signaal is doorgegeven Niek, maar waarom vulde voor nu niet gewoon de "heenreis" in? Het feit dat de term er wellicht verkeerd staat, wil niet zeggen dat je de claim niet kunt indienen.
Ik vrees overigens wel dat het inmiddels niet meer lukt, aangezien je reis op 3-11-14 was en je max 3 maanden na de reis een claim kunt indienen.
Je signaal is doorgegeven Niek, maar waarom vulde voor nu niet gewoon de "heenreis" in? Het feit dat de term er wellicht verkeerd staat, wil niet zeggen dat je de claim niet kunt indienen.
Want het plegen van valsheid in geschriften is iets wat de NS stimuleert. Op het formulier moet een box aan gevinkt worden waarin staat "Ik verklaar dat ik deze aanvraag volledig en naar waarheid heb ingevuld".

Mag ik de NS eraan herinneren dat het onmogelijk is om het formulier volledig en naar waarheid in te vullen?
Doe alsof je een Tukker bent. De ene keer ga je naar huis heen, de andere keer ga je naar 't werk heen.
Retour is toch hetzelfde als terug? Voer ik dat voortaan in.
Retour is toch hetzelfde als terug? Voer ik dat voortaan in.

Volgens mij wordt onder retour verstaan dat zowel bij de heenreis als bij de terugreis sprake was van vertraging.
De NS heeft meer dan drie maanden de tijd gehad. Ze willen het formulier niet corrigeren, terwijl er overduidelijk een fout in staat, waardoor het formulier niet naar waarheid ingevuld kan worden. Wanneer de vertraging is opgelopen op de terugweg zal ik voortaan het retour veld gebruiken, omdat daar de terugweg ingevuld kan worden. Als de NS hier problemen mee heeft dan stel ik voor dat ze het formulier corrigeren, zodat de informatie correct doorgeven kan worden.

Reageer