beantwoord

Kan geen geld terug bij vertraging aanvragen op terugreis

  • 3 november 2014
  • 38 reacties
  • 1243 Bekeken


Toon eerste bericht

38 reacties

Qua ict hoeft zo'n formuliertje aanpassen toch geen moeilijke opgave zijn?
Een eenvoudige tekstuele aanpassing op de website duurt bij NS al een maand. Voor het aanpassen van zo'n formulier en de onderliggende database moet je denken aan minstens een half jaar.
Een eenvoudige tekstuele aanpassing op de website duurt bij NS al een maand. Voor het aanpassen van zo'n formulier en de onderliggende database moet je denken aan minstens een half jaar.

Zo'n kleine aanpassing kan toch geen half jaar kosten. Een weekje, misschien twee, lijkt mij voldoende.
De oplossing. Maak van de tekst Heenreis, Heenreis of Terugreis. Kleine aanpassing die men zo zou kunnen doorvoeren.
Zo'n kleine aanpassing kan toch geen half jaar kosten. Een weekje, misschien twee, lijkt mij voldoende.
Ik heb de NS gevraagd wat een redelijk termijn is, het antwoord:
"Dat durf ik niet te zeggen. Het is niet aan ons om dat te herstellen. Wij geven het door en aan, en het is aan anderen om het wel of niet aan te passen. Ik kan dus ook geen toezegging doen óf het aangepast wordt."

Dus ze zijn er nog niet over uit of het wel aangepast moet worden, de arrogantie. En dan durft de NS te beweren dat ze niet aan reiziger pesten doen. Dat ze zoiets niet aan kunnen passen zegt toch wel iets over de staat van de NS en de service naar de reiziger toe.

De klacht is doorgezet naar https://www.ovloket.nl.
Zo'n kleine aanpassing kan toch geen half jaar kosten. Een weekje, misschien twee, lijkt mij voldoende.
Ik heb de NS gevraagd wat een redelijk termijn is, het antwoord:
"Dat durf ik niet te zeggen. Het is niet aan ons om dat te herstellen. Wij geven het door en aan, en het is aan anderen om het wel of niet aan te passen. Ik kan dus ook geen toezegging doen óf het aangepast wordt."

Dus ze zijn er nog niet over uit of het wel aangepast moet worden, de arrogantie. En dan durft de NS te beweren dat ze niet aan reiziger pesten doen. Dat ze zoiets niet aan kunnen passen zegt toch wel iets over de staat van de NS en de service naar de reiziger toe.

De klacht is doorgezet naar https://www.ovloket.nl.


En dat terwijl volgens mij de oplossing doodsimpel is.
Reputatie 6
Badge +2
De oplossing. Maak van de tekst Heenreis, Heenreis of Terugreis. Kleine aanpassing die men zo zou kunnen doorvoeren.
"Terugreis" lijkt me vreemd, dat heeft alleen betekenis in relatie tot een heenreis. Of je eerder op de dag een reis in omgekeerde richting hebt gemaakt doet helemaal niet ter zake.
"Terugreis" lijkt me vreemd, dat heeft alleen betekenis in relatie tot een heenreis. Of je eerder op de dag een reis in omgekeerde richting hebt gemaakt doet helemaal niet ter zake.

Bij een jaartrajectkaart was die optie er vroeger wel en was hij wel zinnig omdat in het traject een richting was opgenomen.
Reputatie 6
Badge +2
"Terugreis" lijkt me vreemd, dat heeft alleen betekenis in relatie tot een heenreis. Of je eerder op de dag een reis in omgekeerde richting hebt gemaakt doet helemaal niet ter zake.
Bij een jaartrajectkaart was die optie er vroeger wel en was hij wel zinnig omdat in het traject een richting was opgenomen.

Maar als je een abo A-B hebt waarmee je meestal B-A-B reist is het ook daar nog wel onduidelijk.
De oplossing. Maak van de tekst Heenreis, Heenreis of Terugreis. Kleine aanpassing die men zo zou kunnen doorvoeren.
"Terugreis" lijkt me vreemd, dat heeft alleen betekenis in relatie tot een heenreis. Of je eerder op de dag een reis in omgekeerde richting hebt gemaakt doet helemaal niet ter zake.


Elke term vind ik best, als het maar helder is voor de reiziger. Het keuzevakje aanpassen lijkt mij de gemakkelijkste optie.
Zo'n kleine aanpassing kan toch geen half jaar kosten. Een weekje, misschien twee, lijkt mij voldoende.
Ik heb de NS gevraagd wat een redelijk termijn is, het antwoord:
"Dat durf ik niet te zeggen. Het is niet aan ons om dat te herstellen. Wij geven het door en aan, en het is aan anderen om het wel of niet aan te passen. Ik kan dus ook geen toezegging doen óf het aangepast wordt."

Dus ze zijn er nog niet over uit of het wel aangepast moet worden, de arrogantie. En dan durft de NS te beweren dat ze niet aan reiziger pesten doen. Dat ze zoiets niet aan kunnen passen zegt toch wel iets over de staat van de NS en de service naar de reiziger toe.



De klacht is doorgezet naar https://www.ovloket.nl.


En Niek,

Al enige progressie?

Gr janjan
Ik zag toevallig dat in mijnNs bij het overzicht van claims nog steeds bij alle claims vermeld wordt dat het gaat om de heenreis. Blijkbaar is dit punt na 4 jaar dus nog steeds niet goed opgelost....
Klopt, marv87. Het viel mij ook al op. Ik zal vragen of dit nog aangepast kan worden.

Reageer