beantwoord

Kan geen GTBV verzenden

• 8 juni 2018
  • 4 reacties
  • 127 Bekeken

Afgelopen zondag 3 juni reisde ik van Oss naar Leeuwarden, met een overstap in Zwolle. In Zwolle had mijn trein echter 20 minuten vertraging, de trein vertrok om 22.08 in plaats van 21.48, en reed de trein langzamer dan normaal wegens een stoptrein die ervoor reed. Hierdoor kwam ik 23.13 aan in plaats van 22.43, en miste ik mijn bus, waardoor ik nog een half uur later thuis was.

Wanneer ik dit wil invullen bij de GTBV pagina, krijg ik de melding ''We hebben geen vertraging geconstateerd op de door u aangegeven reis. Het is daarom niet mogelijk om voor deze reis geld terug te vragen''. Wat kan ik nu doen?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 8 juni 2018, 12:03

Oss - Zwolle staat geijkt op 1:35 uur reistijd of 1:57 uur reistijd, afhankelijk van de verbinding. Jouw eerste gedeelte van jouw rit bevat geen vertraging volgens het in en uitchecken. Het tweede gedeelte van Zwolle naar Leeuwarden staat geijkt op 1:16 uur of 0:55 uur afhankelijk van de verbinding. De afwijking in dit laatste gedeelte is in jouw geval 1:28 - 0:55 = 0:33 uur. Mijn verwachting is dat jouw trein wel vertraging heeft gehad, maar in totaal deze vertraging niet goed berekend. De reden dat deze vertraging niet toegekend wordt is de opsplitsing van reistijd door de tussentijdse uitcheck.

Wat je nu het beste kunt doen is de GTBV-claim indienen zónder MijnNS. Hier lees je hoe.
Zo kan de reis in zijn totaliteit bekeken worden en de vertraging geconstateerd worden. Mocht je hier een afwijzing op krijgen, rest je nog de mogelijkheid om op deze mail te reageren met extra toelichting, zodat de claim voor herziening doorgezet wordt. Uiteindelijk verwacht ik dat je deze claim gewoon kunt indienen. Succes!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hallo Ebichu, wat vervelend dat jouw Geld Terug Bij Vertragingsclaim niet naar behoren verloopt.

De mogelijkheid om deze claim in te dienen hangt af van de inchecktijd en de uitchecktijd. Welke tijden staan er in jouw reishistorie? Als het onder de 30 minuten vertraging ligt, zal de claim niet in te dienen zijn of worden afgewezen namelijk.
De tijden die in mijn NS app staan zijn 19.45 ingecheckt Oss, de trein vertrok om 20.06. 21.43 uitcheck Zwolle. (Ik moest naar de wc, maar die was gesloten) 21.45 incheck Zwolle (overstap), 23.13 uitcheck Leeuwarden.
Reputatie 7
Oss - Zwolle staat geijkt op 1:35 uur reistijd of 1:57 uur reistijd, afhankelijk van de verbinding. Jouw eerste gedeelte van jouw rit bevat geen vertraging volgens het in en uitchecken. Het tweede gedeelte van Zwolle naar Leeuwarden staat geijkt op 1:16 uur of 0:55 uur afhankelijk van de verbinding. De afwijking in dit laatste gedeelte is in jouw geval 1:28 - 0:55 = 0:33 uur. Mijn verwachting is dat jouw trein wel vertraging heeft gehad, maar in totaal deze vertraging niet goed berekend. De reden dat deze vertraging niet toegekend wordt is de opsplitsing van reistijd door de tussentijdse uitcheck.

Wat je nu het beste kunt doen is de GTBV-claim indienen zónder MijnNS. Hier lees je hoe.
Zo kan de reis in zijn totaliteit bekeken worden en de vertraging geconstateerd worden. Mocht je hier een afwijzing op krijgen, rest je nog de mogelijkheid om op deze mail te reageren met extra toelichting, zodat de claim voor herziening doorgezet wordt. Uiteindelijk verwacht ik dat je deze claim gewoon kunt indienen. Succes!
Bedankt voor je tips ! Ik zal het vanavond even doorlezen. Heb nu al spijt dat ik ging checken of de WC’s nog open waren..

Reageer