Normaal gesproken reis ik van Ede-Wageningen naar Bodegraven alleen met NS. Door een storing tussen Utrecht CS en Driebergen-Zeist rijden er geen treinen meer op dat stuk van mijn reis. Een van de opties die de reisplanner me geeft, is omreizen met de RRReis sprinter via Amersfoort CS. Als ik dit zou doen, begint mijn reis met NS pas in Amersfoort en heeft het deel van mijn reis dat ik met NS op zichzelf geen vertraging. Maar totale reis duurt door de storing bij NS bijna een uur langer. Kan ik bij NS geld terug bij vertraging vragen als ik deze optie neem?
Als de reisplanner een omreisoptie aangeeft waarbij je langer onderweg bent dan kun je pas beroep doen op GTbV als de reis langer dan 30 minuten duurt dan aangegeven in de planner. Daarbij moet de vertraging zijn opgelopen tijdens de reis met NS.
Als ik dit zou doen, begint mijn reis met NS pas in Amersfoort en heeft het deel van mijn reis dat ik met NS op zichzelf geen vertraging. Maar totale reis duurt door de storing bij NS bijna een uur langer. Kan ik bij NS geld terug bij vertraging vragen als ik deze optie neem?
Nee. Je kan alleen geld terug vragen voor een reis die in z'n geheel met NS is gemaakt. Dat is nou een van de nadelen van een systeem met allerlei verschillende vervoerders.
Storing bij NS? Ik neem aan dat je de aanrijding met een graafmachine bedoeld?
Storing bij NS? Ik neem aan dat je de aanrijding met een graafmachine bedoeld?
Klopt, ik bedoel de aanrijding.
Als ik dit zou doen, begint mijn reis met NS pas in Amersfoort en heeft het deel van mijn reis dat ik met NS op zichzelf geen vertraging. Maar totale reis duurt door de storing bij NS bijna een uur langer. Kan ik bij NS geld terug bij vertraging vragen als ik deze optie neem?
Nee. Je kan alleen geld terug vragen voor een reis die in z'n geheel met NS is gemaakt. Dat is nou een van de nadelen van een systeem met allerlei verschillende vervoerders.
"Normaal gesproken reis ik van Ede-Wageningen naar Bodegraven alleen met NS", schrijft TS. Er is dus wel degelijk ssprake van een vertraging op een reis die TS met één enkele vervoerder had willen maken en als het daardoor niet meer mogelijk was minder dan 30 minuten vertraagd aan te komen, moet NS gewoon vergoeden.
Daarbij moet de vertraging zijn opgelopen tijdens de reis met NS.
Uitval is ook vertraging, dus de vertraging van TS is bij een (geplande) reis met NS opgelopen.
Uw eerste claim zal waarschijnlijk automatisch worden afgewezen. U kunt dan die automatische mail beantwoorden, waarna de klantenservice de vraag alsnog in behandeling zal nemen.
Voor recht op GTbV zul je toch op zijn minst met de NS bus van Diebergen-Zeist naar Utrecht moeten. Voor de rest geldt GTbV volgens mij t.o.v. de tijden in de Reisplanner en daar zit de bus gewoon in verwerkt.
Om adviezen via Amersfoort te krijgen moet ik 5 minuten extra overstaptijd instellen, anders zie ik ze niet.
Uitval is ook vertraging, dus de vertraging van TS is bij een (geplande) reis met NS opgelopen.
Niet als de uitval al bekend was voor je incheckte.
Niet als de uitval al bekend was voor je incheckte.
Volgens de binnenlandse GTBV-voorwaarden is de dienstregeling zoals de dag voordien gepubliceerd de referentie.
Volgens de binnenlandse GTBV-voorwaarden is de dienstregeling zoals de dag voordien gepubliceerd de referentie.
Dat kan kloppen maar ik denk dat je dan in eerste instantie toch een afwijzing krijgt.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.