beantwoord

Kan je de NS aanklagen voor alle vertragingen die je oploopt?

Het is dinsdag... dag twee van de werkweek. Tweede dag achter elkaar vertraging met de IC direct. Ondertussen wel klanten laten betalen. Vraag me af of de ns hiervoor aan te klagen is...
icon

Beste antwoord door landrsthrn 2 mei 2017, 08:32

NS is volgens haar gebruiksvoorwaarden niet verantwoordelijk voor vervolgschade, en aangezien je bij het reizen met NS akkoord gaat met die voorwaarden, heb je geen recht op vergoeding volgens de voorwaarden.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge
NS is volgens haar gebruiksvoorwaarden niet verantwoordelijk voor vervolgschade, en aangezien je bij het reizen met NS akkoord gaat met die voorwaarden, heb je geen recht op vergoeding volgens de voorwaarden.
Reputatie 7
Badge +4
Eventueel kunt u een beroep doen op Geld Terug bij Vertraging.
En voor gtbv kunt u even kijken op http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Daar vindt u ook een vergoedingentabel.
Ja die vergoedingen ken ik allemaal wel. Leg mij maar uit hoe ik dit vier keer per week moet verkopen op werk...

Tweede werkdag vd week, tweede dag vertraging al deze week. Ic direct van 7.56 uur zit propvol en wordt na 20 minuten, nadat de volgende trein van 8.10 uur inmiddels is vertrokken en niemand uit de trein kan, omgeroepen dat er een storing is en de trein misschien niet rijdt. Mensen stappen uit, maar trein van 8.28 blijkt ook vervallen. Zonder bericht vertrekt de trein met storing opeens, mensen die nog willen instappen worden buiten gesloten door de conducteurs...
Reputatie 6
Badge
Hoe je dat kunt verkopen: niet. Je zou NS hooguit aan kunnen klagen als je door een roltrap zakt en een ledemaat verliest, maar dat is über zeldzaam buiten Azië.
Reputatie 7
Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen een trein eerder te pakken, waardoor je niet te laat komt op je werk als er vertraging is. Dat is een keuze die je zelf wel of niet maakt. Het is niet om iets goed te praten, of te zeggen dat het jouw schuld is dat er vertraging is of wat dan ook, maar wel een tip. Je kunt er op anticiperen, zodat je in ieder geval geen mot op je werk krijgt. Verder kun je een klacht indienden wbt de vertraging.
Ik reis al heel wat jaartjes met de trein en kom zelden te laat. Misschien de afgelopen 15 jaar een keer of drie, maarja als heel Amsterdam zonder stroom zit, dan is het niet anders. Meestal ben ik ruim een half uur te vroeg, maar dat komt omdat ik graag nog even rustig opstart met een kopje koffie. Daarnaast vertrek ik voor de aanvang van de ochtendspits, want dan kan ik nog rustig een uurtje slapen in de trein en komt er niemand naast me zitten. Ik heb ook wel gewerkt met collega's die vaak te laat waren. Ohoh het was zo druk op de weg, of ja de trein had weer vertraging... etc. etc. Gewoon op tijd vertrekken en dan ben je meestal op tijd.
Ja gewoon 3 uur eerder vertrekken en je bent altijd op tijd :?

Niet iedereen heeft bv ook flex tijden.
Reputatie 7
Iedereen heeft zo'n goed vertrouwen in de NS dat ze verwachten dat het altijd goed gaat en er nooit vertraging is. Heel positief dus.

De realiteit is, dat ook bij de NS, zeker in de spits, wat fout kan gaan. Ook bij ons is het druk, ook bij ons zorgen kleine foutjes er soms voor dat er een stremming komt.

Op de weg is dit niet anders. Ga je in de spits weg, dan pak je ook niet de rijtijd die een routeplanner ervoor geeft, je calculeert altijd iets extra in. Dit doen mensen echter bij de trein zelden. Ik ben blij dat er zoveel vertrouwen is in de trein, maar soms is het beter wat extra tijd in te calculeren.
Nee, een half uurtje eerder vertrekken en dan rustig wakker worden op mijn werk. Flextijden heb ik helemaal niet, eerder een strak rooster.
Ik snap het punt van Amer wel, maar het advies van Slidestops is ook het advies die ik wil geven. We zien het natuurlijk liever anders, maar tijdens de spits is de kans op een verstoring groter. Gelukkig is Amer op de hoogte van onze "geld terug bij vertraging" regeling. Ik zal je klacht in ieder geval doorgeven zodat dit intern bij ons bekend is.
Grappig dat mij wordt geopperd een trein eerder te nemen. Vreemde is dat ik dat ook regelmatig probeer en ook dan tegen hetzelfde probleem aanloop. Sta je met je goede gedrag op 1, 2 of zelfs 3 treinen eerder te wachten dan die je hoeft te hebben. Om vervolgens alsnog je "normale" trein te moeten pakken. Overvolle treinen in de spits hoef ik niet eens over te klagen, staan in de trein, geen probleem. Maar minimaal 3x in de week vertraging hebben is wel erg slecht voor een traject waar je toeslagen voor moet betalen en waarbij wordt geopperd dat deze lekker snel is.
Sorry hoor ik snap de reacties van Erryt en Slidestops niet. Je moet dus volgens hen elke dag een half uur eerder vertrekken, zodat als de NS direct weer eens niet rijdt je toch nog op tijd op je werk bent. Dat je zo'n advies geeft aan mensen die een vliegtuig op schiphol moeten halen alla. Maar dat je dit aanbeveelt aan een forens...
Amer noemt de reactie nog grappig, ik neig meer naar diep tr..st.
@hlubbers: die laatste zin... zwaar mee eens. Ik noemde het meer grappig omdat die goedpraters mij willen zeggen dat ik maar eerder moet gaan reizen (uh waarom rijden treinen dan uberhaupt nog in de spits), dat er af en toe wat verkeerd gaat, dat mensen zogenaamd vertrouwen hebben in de NS, en dat ze zelf niet doorhebben hoe belachelijk ze zichzelf maken. Aangezien: het niet om incidenten gaat maar structurele problemen die er jaren lang al zijn; de NS compleet niet-servicegericht, niet klantvriendelijk is en tevens geen kwaliteit levert; treinen wordt gepromoot om net zoveel problemen te hebben als op de weg.

Nu ja... je hebt gelijk: een zeer dieptrieste reactie om tegen een forens te zeggen om treinen eerder te nemen terwijl hij dat al doet. Maar deze reacties verrassen mij ook niet: precies in lijn met de dienstverlening van de NS
Reputatie 3
Het is gewoon niet meer te verkopen al die vertragingen en storingen op de HSL.
En dan de reiziger vertellen dat hij maar een half uur eerder moet vertrekken.
Diep triest.
Nou ik ging vroeger regelmatig met de hsl en moet eerlijk toegeven dat ik regelmatig vertraging had, of een toeslag betaald en dan toch maar de gewone trein had genomen. In mijn geval reis ik nu op een ander traject en vertrek ik gewoon een half uurtje eerder. Maakt mijn partner weinig uit en ik vertoef in een rustige trein, neem op mijn werk nog een bakkie en zie dat niet als diep triest. Dat ik het altijd eens ben met de dienstverlening van de NS:?🆒 Dacht het niet.. 😉
Reputatie 7
Badge +3
Je kunt NS altijd aanklagen alleen is de kans dat je gelijk krijgt nul. NS volgens de wet niet aansprakelijk voor vervolgschade.

Reageer