beantwoord

klantenservice drama

• 27 September 2021
  • 8 reacties
  • 182 Bekeken

Ik hebt twee claims ingediend bij de NS ivm   Meer dan een uur vertraging.

En ze zijn beide afgewezen  de reden  is  volgens de NS:” Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij geen of onvoldoende vertraging geconstateerd op het NS-deel van uw treinreis. U heeft recht op restitutie bij vertraging vanaf 30 minuten, of vanaf 15 minuten indien u met de Intercity direct reisde. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen.”

Ik heb de bevestig van de claims bekeken en daar geef ik duidelijk aan dat ik op 12 en 19 september 2021, vertrektijd 20:01 uur, een vertraging van 60+ minuten heb  gehad .

Ik kwam in beide gevallen rond de klok van 12 aan op rotterdam centraal .  En vertrok in beide gevallen om 20:01 vanuit Heerenveen . 

Ik heb telefonisch contact opgenomen met de NS waar ik excuses heb gekregen want Mischien is er iets fout gegaan maar daar bleef het bij verder ook geen oplossing. Ik heb vrijdag  5 uur lang contact gehad met  de NS op Facebook. Waar ik 5 verschillende medewerkers te spreken kreeg in roulatie ook steeds de zelfde vragen kreeg . En tot slot was het er is een storing  probeer het op een ander moment nog eens onze excuses.  

Zaterdag het zelfde en de storing zou maandag opgelost zijn. Het is nu maandag zelfde probleem heel veel tijd verspilt en ben nog geen stap verder 

Is dit de normale gang van zaken bij de NS? 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 27 September 2021, 14:00

Bekijk origineel

8 reacties

Goedemiddag Ricardooooooo. Welkom bij de NS Community.

Wat balen dat beide claims afgewezen zijn. Waar het nog wel eens fout gaat, is dat de daadwerkelijke vertrektijd wordt aangegeven i.p.v. de vertrektijd volgens dienstregeling. Kan het zijn dat je het op deze wijze hebt ingediend?

Ik wil je adviseren om de e-mails met daarin de afwijzingen te beantwoorden. Pas hierbij alsjeblieft niet het onderwerp van de e-mails aan, want dan krijg je een foutmelding terug dat de e-mail niet verzonden heeft kunnen worden. Als je daarin je bezwaar maakt gaan de claims nogmaals de afdeling op en en zal een medewerker van het GTBV-team zich hierover buigen.

Hi Sascha ,

Dat is dus het probleem het is onmogelijk om een mail te sturen NSKlantenservice@ns.nl . Ik heb inmiddels met verschillende mail adressen ,zonder iets aan te passen ,op verschillende momenten gemaild  naar het adres maar ik blijf de no reply mail terug krijgen .  Volgens de NS medewerker op Facebook : 

Er was een kleine miscommunicatie aan onze kant. Deze storing lijkt bij jou nog wel aanwezig te zijn. Ik heb dit even bij een andere afdeling neergelegd. Zij gaan kijken wat dit probleem veroorzaakt. 

Voor nu is mijn advies om het op een later moment nogmaals te proberen. Er wordt nu namelijk nog aangewerkt. Excuses voor het ongemak.

Groetjes, Nyls 

Dat werd zaterdag en toen was t probeer t maandag nog eens net gedaan nogsteeds No reply.

Reputatie 7
Badge +4

U moet geen losse mail sturen, maar een reply, antwoord op de email waarin uw afwijzing staat. De afwijzing komt van een computer en naar uw reply kijkt een mens, Wees duidelijk en volledig  in uw omschrijving.

Ja dat snap ik 

dat is het eerste wat ik heb gedaan toen ik mn afwijzing ontving . Toen kreeg ik een no reply mail en toen ben ik gaan bellen ,chatten enz.  Na 4 verschillende verhalen gehoord te hebben heb ik losse mails gestuurd naar het adres en  gereageerd op beide claims zonder iets aan te passen . NO REPLY als reactie in alle gevallen . Toen was het een storing aan mijn kant .

Stuur je mij een privébericht, Ricardo? Dan bekijk ik het voor je. Ik ontvang daarin graag je NAW-gegevens, OV-chipkaartnummer, e-mailadres en de claimnummers.

Ik ben er komende maandag pas weer, dus dan kan ik er op z'n vroegst voor je naar kijken.

Badge +3

Op een mail van noreply.ns@ns.nl mail kan jijzelf gewoon reageren. In de headers van die mail zitten codes waardoor die gewoon doorkomt en in je ‘dossier’ belandt (als reactie op de betreffende afwijzing).

Reputatie 6
Badge +2

(..)

Ik wil je adviseren om de e-mails met daarin de afwijzingen te beantwoorden. Pas hierbij alsjeblieft niet het onderwerp van de e-mails aan, want dan krijg je een foutmelding terug dat de e-mail niet verzonden heeft kunnen worden. Als je daarin je bezwaar maakt gaan de claims nogmaals de afdeling op en en zal een medewerker van het GTBV-team zich hierover buigen.

Aha, ik vond het al mysterieus dat NS het e-mailadres "NSKlantenservice@ns.nl” een "'no reply'-e-mailadres” noemt, maar dat je bij GTBV wel een inhoudelijk antwoord krijgt. Deze informatie dat je het onderwerp niet mag aanpassen zou in de e-mail moeten staan. Ik heb overigens gemerkt dat er wel "Re: ” voor mag staan.

Ik heb inmiddels deze mail ontvangen na voor de 1000ste keer bij de Facebook klantenservice aan de bel te trekken.

“Bij dezen de eerder naar u verzonden brief/e-mail nogmaals als bijlage. U kunt nu wel uw bezwaar indienen op uw afgewezen claim voor Geld Terug Bij Vertraging met  door in reactie op deze e-mail uw bezwaar op de afgewezen claim kenbaar te maken. Excuses voor het ontstane ongemak omdat u daarbij niet verder kwam bij het indienen in reactie op de ontvangen originele e-mail.

dus het lag aan de NS ik ga geen topic aan maken op een forum voor de kat z’n viool .

Reageer