beantwoord

Koop je een dagretour in Maarssen om 12.45 uur en rijden de treinen niet .

Om 12.45 uur een dagretour gepind richting Utrecht centraal en krijg je je geld niet retour.
als je zonder kaartje rijdt wordt je zwaar betreft en als je een kaartje koopt en de treinen rijden niet tot 16.00, dan ben je je geld kwijt,.Valt dit onder oplichting?
icon

Beste antwoord door Denice NS 11 mei 2018, 13:53

Welkom bij de NS Community, Rudywillemse.

Balen dat je trein niet rijdt 😞 Als je hierdoor geen gebruik meer gaat maken van je kaartje kan je achteraf restitutie aanvragen via onze Klantenservice. Op basis van het ticketnummer (deze staat verticaal op je ticket en begint met een aantal nullen) kan worden gekeken of je inderdaad niet met het ticket hebt gereisd.

Edit: Ik heb je nieuwe topic verwijderd aangezien deze gelijk is aan dit topic.
Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3
U kunt uw gekochte vervoerbewijs gebruiken voor de treinvervangende bussen die worden ingezet. Bussen naar Utrecht Centraal vertrekken volgens de planning elk uur om 14 en 44 minuten over het hele uur.
Welkom bij de NS Community, Rudywillemse.

Balen dat je trein niet rijdt 😞 Als je hierdoor geen gebruik meer gaat maken van je kaartje kan je achteraf restitutie aanvragen via onze Klantenservice. Op basis van het ticketnummer (deze staat verticaal op je ticket en begint met een aantal nullen) kan worden gekeken of je inderdaad niet met het ticket hebt gereisd.

Edit: Ik heb je nieuwe topic verwijderd aangezien deze gelijk is aan dit topic.
Echt heel vervelend dat de treinen niet rijden.
Als je hierdoor 30 minuten of meer te laat aankomt, of de treinen helemaal niet rijden en er geen vervangend vervoer is, dan is er de regeling "geld terug bij vertraging".

Gelukkig dus geen oplichting !
Ik heb dit nummer al 25 keer ingevoerd maar de site geeft aan dat hij het nr niet herkent,
Reputatie 7
Badge +3
Is zeker geen oplichting. U had kunnen kijken in de reisplanner en kunnen zien dat er ivm werkzaamheden geen treinen rijden maar bussen.
Uw kaartje is ook gewoon geldig in de vervangende bussen.
En de bus nemen wij niet ivm dat ik er misselijk van wordt, vandaar de treinreis
Probeer je Geld Terug bij Vertraging aan te vragen? In dat geval vermoed ik dat de oorzaak van de foutmelding de nieuwheid van je ticket is. Probeer het vanavond of anders morgen nog een keer.
Ze vragen ook om de dienstregeling in te voeren.
Daar voer je normaal gesproken de vertrektijd van je trein in. Er zijn op jouw traject echter geplande werkzaamheden. Bij geplande werkzaamheden zal Geld Terug bij Vertraging standaard worden afgewezen. Ik wil je daarom adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice om je restitutieverzoek in te dienen. Dit kan vanaf morgen omdat je ticket vandaag nog geldig is en gebruikt zou kunnen worden.
Geplande werkzaamheden? In de reisplanner was toch echt sprake van onverwachte werkzaamheden. Geld terug bij vertraging is dus op zijn plaats.
Excuses! Ik heb de datum over het hoofd gezien op deze pagina!
Badge +3
Het opheffen van de treinen (de serie 7400 tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal) is wel gepland; op 17 april was dat al bekend. Als ik goed begrijp rijden de treinen niet, omdat er op Amsterdam Centraal als gevolg van werkzaamheden elders geen plek is om deze treinen te laten keren.

Wat de communicatie betreft: ik las dat men vergeten is bussen te regelen en dat dat gisteren door de bijsturing nog gedaan moest worden.
Zeer slordig dat er dan geen 7300 is ingepland buiten de spitsuren. Er had in Breukelen gekeerd kunnen worden. Dat had enorme tijdsbesparing opgeleverd voor de reiziger.

Reageer