beantwoord

Korting bij vertraging

  • 18 January 2016
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

Op 12 januari reed mijn trein niet. Daarom ben ik met de metro naar een ander station gereisd, om daar een andere trein te pakken. Hierdoor ben ik in plaats van voor de spits in de spits ingecheckt. Kan ik alsnog de extra korting terugkrijgen?

NB: ik wilde de trein van 6.20u van Duivendrecht naar Delft pakken, maar ben uiteindelijk via Lelylaan en Sloterdijk gereisd.
icon

Beste antwoord door Tochjo 18 January 2016, 15:42

Als uw trein vertraagd is, dan is het de bedoeling dat u wacht op de volgende. Als u daardoor minstens 30 minuten vertraging oploopt, kunt u een beroep doen op de regeling Geld terug bij vertraging. Natuurlijk kunt u ervoor kiezen om de vertraging beperkt te houden door voor alternatief vervoer te kiezen, maar dat is dan op eigen kosten. U hebt dus geen recht op een vergoeding of terugbetaling van het prijsverschil tussen vol tarief en 40 procent korting.



Desalniettemin zou u uw situatie aan de klantenservice kunnen voorleggen; misschien zijn zij bereid u uit coulance tegemoet te komen. Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Als uw trein vertraagd is, dan is het de bedoeling dat u wacht op de volgende. Als u daardoor minstens 30 minuten vertraging oploopt, kunt u een beroep doen op de regeling Geld terug bij vertraging. Natuurlijk kunt u ervoor kiezen om de vertraging beperkt te houden door voor alternatief vervoer te kiezen, maar dat is dan op eigen kosten. U hebt dus geen recht op een vergoeding of terugbetaling van het prijsverschil tussen vol tarief en 40 procent korting.

Desalniettemin zou u uw situatie aan de klantenservice kunnen voorleggen; misschien zijn zij bereid u uit coulance tegemoet te komen. Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Reageer