beantwoord

kosten terugvragen

• 11 december 2019
  • 9 reacties
  • 250 Bekeken

Hoi, gisteravond moest ik van een evenement naar huis toe vanaf de Bijlmer arena. Door de drukte van meerdere evenementen werden de poortjes bij het station korte tijd even gesloten, hierdoor kon ik pas de trein van 23.32 ri Utrecht nemen en uiteindelijk naar Arnhem komen. Omdat ik naar Duiven moest en hierdoor de trein erna toe al niet meer reed ging ik opzoek naar ns personeel, na even zoeken zag ik niemand staan om wat een en ander te vragen ivm een taxi. Nu was het al 01:00 en wou ik graag naar huis waardoor ik de eerste taxi die ik zag heb genomen en de kosten heb moeten betalen hiervoor. Graag zou ik die terug willen krijgen omdat ik er zelf niets aan kon doen dat ik mijn trein heb gemist…

gr 

icon

Beste antwoord door Laura NS 11 december 2019, 14:31

Hoi Rvdbuijs, wat een vervelende situatie. Ik zou willen dat je even met onze klantenservice had gebeld in dat geval, of even op onze website had gekeken. Dan wist je wat je precies kon doen. Via dit linkje kun je restitutie voor het treingedeelte aanvragen, en kun je aangeven dat je niet op je eindbestemming bent aangekomen. We kunnen taxikosten op eigen initiatief genomen helaas niet vergoeden.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge

Helaas kunt je kosten voor een zelf geregelde en betaalde taxi niet terugvragen bij NS. Je had even de infoknop bij een van de poortjes kunnen gebruiken voor advies en evt een taxi op kosten vervoerder @Rvdbuijs 

Verder is Arnhem <> Duiven geen NS traject maar van vervoerder Arriva.

Dit had ik niet kunnen weten dat die er zit. Ik reis nml amper met de trein en had er op gerekend gewoon naar huis te kunnen komen. Als je na een half uur verder niemand ziet staan dan wil je wel naar huis toe en boek ik een taxi. Heb uiteraard een betaling bevestiging hiervan

Reputatie 7
Badge +3

Dit onderwerp blijft maar terugkeren. Dat is vervelend en blijkbaar is NS niet in staat dit fatsoenlijk te regelen.

Waar het natuurlijk om gaat is dat NS pro-actief moet gaan handelen wanneer er een verstoorde situatie is. Dat kan beginnen door bijvoorbeeld in de trein tussen Utrecht en Arnhem te gaan inventariseren hoeveel reizigers er zijn die hun laatste aansluiting in Arnhem gaan missen. NS gaat er nog steeds veel te gemakkelijk van uit dat reizigers wel de weg weten naar de servicezuil. Dat is helaas niet zo. Ook in de treinen zelf is geen enkele informatie te vinden wat je als reiziger moet doen wanneer je onverhoopt je laatste aansluiting gaat missen.

Ik zou het in dit geval niet onredelijk vinden wanneer NS de taxikosten zou vergoeden. Bij een verstoorde situatie is NS volgens de concessievoorwaarden en het eigen AVR verplicht ervoor te zorgen dat je thuiskomt. 

Badge

iMark, in deze moet dan wel duidelijk zijn dat TS tijdig op het station was en niet te laat om deze aansluiting te halen. Bij drukke evenementen moet je er natuurlijk ook zelf rekening mee houden dat het ook druk is naar en op het station waar vandaag je wilt vertrekken na het evenement.

Helaas blijkt het toch vaak dat reizigers met dit soort dingen geen rekening houden.

Hoi Rvdbuijs, wat een vervelende situatie. Ik zou willen dat je even met onze klantenservice had gebeld in dat geval, of even op onze website had gekeken. Dan wist je wat je precies kon doen. Via dit linkje kun je restitutie voor het treingedeelte aanvragen, en kun je aangeven dat je niet op je eindbestemming bent aangekomen. We kunnen taxikosten op eigen initiatief genomen helaas niet vergoeden.

Reputatie 7
Badge +3

iMark, in deze moet dan wel duidelijk zijn dat TS tijdig op het station was en niet te laat om deze aansluiting te halen. Bij drukke evenementen moet je er natuurlijk ook zelf rekening mee houden dat het ook druk is naar en op het station waar vandaag je wilt vertrekken na het evenement.

Helaas blijkt het toch vaak dat reizigers met dit soort dingen geen rekening houden.

Helaas blijkt het toch vaak dat NS geen rekening houdt met evenementen waardoor er te weinig capaciteit is en reizigers vertraging oplopen en dus hun laatste aansluiting missen. En wie geeft er dan niet thuis? NS.

Reputatie 5
Badge

NS houdt NOOIT rekening met evenementen, tenzij ze door de betreffende organisatie zijn ingelicht en extra betaald om de dienst te versterken.

Inderdaad-zodra het op geld vergoeden uitkomt komt hadden te laat na hebben.

Je moet dus eerst een cursus ´hoe te handelen als´ van tenminste 5 uur volgen om alles volgens de door NS vastgestelde regels die verder amper duidelijk worden gecommuniceerd te kunnen doen. En verder reacties van NS die meesmuilend wijzen dat zij alles toch echt wel hebben ingedekt - en als forumleden dat ooit wel eens omgekeerd doen is het huis te klein vanwege vermeende onbeleefdheden.

Klantvrindelijk-ho maar.

Reputatie 7
Badge +3

Het is natuurlijk te zot voor woorden dat station Amsterdam Bijlmer ArenA moet worden afgesloten omdat het te druk is. Daar is natuurlijk best een mouw aan te passen door bijvoorbeeld meer treinen te laten stoppen en de treinen die al stoppen te versterken. Een wedstrijd in de Champions League is natuurlijk niet bepaald een natuurramp of een andere onverwachte gebeurtenis. Bovendien trekt een evenement als dit extra reizigers die allemaal betalen voor hun reis. Daar moet de capaciteit natuurlijk op aangepast worden.

Wel extra opbrengsten incasseren maar daar niets extra’s voor presteren is een totale minachting voor de betalende reizigers.

Reputatie 7
Badge +3

Extra treinen worden alleen ingezet in overleg met de organisatie van een evenement. Van de organisatie wordt verwacht een deel van de kosten op zich te nemen van de inzet van extra treinen.

In Heerenveen is een station bij Thialf. Daar wordt bij grote evenementen nooit meer gestopt omdat de organisatie geen afspraken met NS heeft gemaakt.

Reageer