beantwoord

Kostenrestitutie niet nagekomen afspraak NS

• 2 maart 2018
  • 1 reactie
  • 109 Bekeken

Beste NS,

Onderstaande bericht verstuurde ik u eind 2017 vanwege het voorval zoals in het bericht beschreven. Ik zal onder die tekst uw reactie plaatsen en vervolgens mijn commentaar en vraagstelling.
-----------------
Beste NS,
10 december jl. poogde ik de reis van Amsterdam Airport naar Eindhoven Centraal te maken a 19 euro en 80 cent, vertrekkende om 22:48. Een deel van het traject (utrecht-eindhoven) zou vanwege geplande werkzaamheden met de bus uitgevoerd worden, derhalve ben ik op station utrecht uitgestapt. Nadat we met zo'n 80 mensen 2 bussen met destinatie naar Hilversum voorbij hebben zien komen terwijl we als destinatie Eindhoven hadden is besloten taxi-busjes op eigen kosten te regelen, dit nadat we meer dan een uur (en anderen nog langer) buiten gestaan hebben. Dit gezien het feit dat de NS-medewerker ter plekke ons kon vertellen dat zowel de bus als de chauffeur kwijt en niet bereikbaar waren en het onduidelijk was of deze überhaupt nog zou komen. Uiteindelijk heb ik mijn destinatie om half 3 in de ochtend bereikt... Ik verzoek u zowel de kosten van de ticket én de kosten van de noodzakelijkerwijze bestelde taxi bus te vergoeden, dit conform wat ons ter plaatse door de NS-medewerker is toegezegd. Ik hoop dat in de toekomst bij geplande werkzaamheden het alternatief vervoer beter geregeld is. Ticket: 19.90 euro. Enkele reis schiphol airport - Eindhoven. Nummer: #. Taxi bus: Utrecht centraal - Eindhoven centraal 255.40 euro. Gedeeld door 8 gezien de 7 medepassagiers = 31.93 euro Rekeningnummer: #. Naam: TR van Oudheusden
----

Ik vind het erg vervelend dat u hinder heeft ondervonden in verband werkzaamheden en de inzet van bussen. Hiervoor mijn excuses. Helaas moet ik uw verzoek op grond van artikel 8.2 van onze algemene voorwaarden afwijzen. Wij zijn niet aansprakelijk voor de gevolgen van vertragingen en het missen van een aansluiting. Daarom kan ik de taxikosten niet voor u vergoeden. De voorwaarden zijn verkrijgbaar bij de NS-servicepunten of te bestellen via NS Klantenservice.

Wel is, vanwege de vertraging die u had, de regeling 'Geld terug bij vertraging' van toepassing. De werkzaamheden vanaf Schiphol Airport tot Utrecht zijn vooraf aangekondigd. Daarom komt u voor dit gedeelte niet in aanmerking voor Geld Terug Bij Vertraging. Voor het gedeelte Utrecht naar Eindhoven heb ik uw claim goedgekeurd. Daarom ontvangt u een bedrag van € 14,90 van ons terug. Dit bedrag bestaat uit de ritprijs en 50% toeslag voor het aangeschafte kaartje. U ontvangt de betaling binnen vier weken op uw rekening.
---------------

Ik wil graag de volgende zin uit bovenstaande reactie herhalen: "Wij zijn niet aansprakelijk voor de gevolgen van vertragingen en het missen van een aansluiting". Deze uitspraak suggereert dat ik en de overige +/-80 mensen aanwezig op de betreffende avond een bus hebben gemist als gevolg van vertraging ofwel van het missen van de aansluiting. Beiden zijn echter niet correct, de aansluiting is überhaupt niet komen opdagen, want deze was incorrect geregeld vanuit de NS. Curieus, want deze werkzaamheden waren van tevoren aangekondigd. Als gevolg hiervan waren we genoodzaakt ZELF alternatief vervoer te regelen om thuis te komen. Ik wil nogmaals benadrukken dat de aanwezige NS-medewerker heeft toegezegd dat de NS zou zorgen dat we "hoe dan ook" thuis zouden komen. Dit is niet gelukt, waarna aanvullend toegezegd is dat er restitutie zou plaatsvinden voor het zelf georganiseerde vervoer.

Ik verzoek u nogmaals dringend bovenstaande opnieuw te heroverwegen, het is ondertussen maart en er lijkt geen schot in de zaak te zijn. Bovendien heeft u een wisselend beleid gehanteerd, sommigen van mijn mede passagiers kregen al wél restitutie, deze maakten uiteraard hetzelfde mee. Graag reactie op bovenstaande, ik hoop dat het deze keer opgelost kan worden.

met vriendelijke groet,

TR van Oudheusden

# gegevens verwijderd door moderator #
icon

Beste antwoord door Denice NS 2 maart 2018, 14:57

Dag Thijs. Welkom op het Serviceforum.

Heb je per e-mail gereageerd op dit bericht? We hebben namelijk een achterstand waardoor een reactie langer op zich laat wachten. Mijn excuses hiervoor. Met het oog op de taxikosten worden deze zonder originele taxibon hoe dan ook niet vergoed. Heb je deze opgestuurd?
Bekijk origineel

1 reactie

Dag Thijs. Welkom op het Serviceforum.

Heb je per e-mail gereageerd op dit bericht? We hebben namelijk een achterstand waardoor een reactie langer op zich laat wachten. Mijn excuses hiervoor. Met het oog op de taxikosten worden deze zonder originele taxibon hoe dan ook niet vergoed. Heb je deze opgestuurd?

Reageer